אביה של נעמה יששכר לנתניהו: "כאבא אל אבא - בבקשה תפעיל לחץ"

נתנאל יששכר, אבי הצעירה שנגזר עליה 7 שנות מאסר וחצי בגין אחזקה וסחר בסמים, פרסם סרטון בפייסבוק שבו פנה לראש הממשלה בבקשה שימשיך לעזור לשחרור בתו: "אני סמוך ובטוח שאתה עושה הכול"

זמן צפייה: 10:44

נתנאל יששכר, אביה של נעמה יששכר שהורשעה ברוסיה באחזקה וסחר בסמים ונגזר עליה 7 שנות מאסר וחצי, פנה הלילה (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובסרטון שפורסם ברשתות החברתיות אמר: "אדוני ראש הממשלה, אני פונה אליך כאבא אל אבא, כראש ממשלה שאני סמוך ובטוח שאתה עושה הכול בשביל לשחרר אותה - בבקשה ממך תפעיל לחץ".

במקביל, חבריה של נעמה הקימו קבוצה בוואטסאפ הנקראת "הסיירת - מחזירים את נעמה", במסגרתה הם פועלים להפעלת לחץ על פוליטיקאים שיסייעו לשחרורה. עד כמה הם פנו לראש הממשלה נתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ, אשר הביעו את תמיכתם, כמו גם לניצן הורוביץ ואיילת שקד.

מנהלי הקבוצה קראו לפעילים לשלוח לחברי הכנסת הודעה לטלפון הנייד הפרטי שלהם: "כחלק מתפקידך, אני מצפה ממך להצהיר בפומבי על תמיכה במאבק הצודק לשחרורה של נעמה יששכר, ולדרוש מממשלת ישראל לעשות הכל כדי לשחרר אותה. זהו מאבק צודק ונעמה שבויה בגלל אינטרסים פוליטיים. אני מבקש ממך לקחת חלק במאבק, קודם כל בהצהרה פומבית ולאחר מכן בסיוע למשפחה. לחצי על הגורמים הרלוונטיים במשרד המשפטים - עשו מה שנדרש כדי שנעמה תחזור אלינו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"ההאקר הודה בפני הקונסול שביצע עבירות – כדי שיוסגר לרוסיה"

חשש בישראל: פרשת נעמה יששכר עלולה לגרום למשבר חמור עם רוסיה

בית המשפט ברוסיה גזר 7 וחצי שנות מאסר על הישראלית נעמה יששכר

נעמה יששכר
נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, פנה במכתב אישי לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בדרישה לשחרר את נעמה: "מר פוטין היקר, נעמה יששכר היא בת רחובות, ואנו דואגים לה כבתנו וכאחותנו. היא אישה צעירה, שכל חלומותיה ותקוותיה לפניה. אל תהרוס את חייה בשל משחק כוחות שאינו קשור אליה".

"אנא, גלה אנושיות ושחרר אותה לאלתר, חצי השנה האחרונה שבה נלקחו ממנה חירותה וכבודה היא מעבר לכוחותיו של כל אדם", כתב מלול, "אנא, גלה רחמים, הראה לעולם את עוצמתה של רוסיה דווקא בגילוי מחווה אנושית, הומניטרית וצודקת, ושחרר את נעמה".

אלכסיי בורקוב, נעמה יששכר
אלכסיי בורקוב, נעמה יששכר | צילום: החדשות 13

אמש, התייחס שר המשפטים אמיר אוחנה לפרשה, ובריאיון ל"המטה המרכזי" אמר כי טרם התקבלה ההחלטה אם לשחרר את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב – ולמנוע את העמדתו לדין בארצות הברית לבקשת וושינגטון.

"יש פה עונש שהוא חסר פרופורציה", אמר אוחנה על שבע וחצי השנים שנגזרו על יששכר. "מדינת ישראל צריכה ותעשה את כל המאמצים להשיב את נעמה הביתה. חלק מהדברים השתיקה יפה להם, אבל הבקשה שמונחת לפתחי נוגעת לאדם בר הסגרה לארצות הברית. אני אשקול בהחלט את הבקשה הזאת ואקבל החלטה בימים הקרובים".

בעוד שמונה ימים יגישו עורכי דינה של יששכר ערעור לערכאה משפטית עליונה יותר ברוסיה על חומרת גזר הדין – עונש לא מידתי ביחס לאירועים דומים שהתרחשו על אדמת רוסיה בחודשים האחרונים. בחודש האחרון נתפסה אודרי לורבר, סטונטית בת 19 מניו יורק, בנמל התעופה בסנט פטרסבורג כשבתיקה 19 גרם של מריחואנה. היא שוחררה חודש לאחר מעצרה ושילמה כ-230 דולרים בלבד - מקרה דומה אך גזר דין שונה לחלוטין.

יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שעצורה ברוסיה
יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

ביום שישי, אמה של נעמה, יפה, סיפרה בריאיון בתוכנית "שישי עם אילה חסון" על המשפט והתחושות הקשות שבעקבותיו. "זה היה משפט ראווה", היא טענה.

"הגיע לשם התובע הראשי", הוסיפה יפה, "היא עמדה שם רועדת. עדכנתי אותה כמה דקות קודם לכן שזה כנראה לא בגלל משהו שהיא עשתה ושזה הולך למשפט ראווה. אמרתי לה יכול להיות שתקבלי מאסר אבל אנחנו נטפל בזה ונוציא אותך. היא שאלה אותי אם אני מבטיחה, ואמרתי לה שכן. היא עמדה והקשיבה למה שהשופט אמר".

לטענתה, בכל התהליך השופט כלל לא היה קשוב לטענות של בתה וגם לטענות של עורך דינה. "הוא ישב ושיחק בטלפון שלו", אמרה. יששכר התייחסה גם לתנאי המאסר של בתה ואמרה כי אין לה תנאי מאסר דומים לאסירות הרוסיות. "אין לה טלפונים, היא לא יכולה לקבל מכתבים, היא נרדמת ומתעוררת עם מנעולי ברזל. לאחרונה התנאים שלה אפילו החריפו, והיא הועברה לכלא מחוץ למוסקבה".