אם החייל ששם קץ לחייו: "לולא ההימורים – חייו לא היו נגמרים"

חודש לאחר שאותרה גופתו של שגיא בן דוד סמוך לירושלים, מספרת אימו לראשונה על ההתמכרות ממנה סבל בנה - ומנסה למנוע טרגדיות נוספות. "הוא אף פעם לא נתן לי להרגיש שהוא בבעיה"

זמן צפייה: 06:38

לפני כחודש, כוחות משולבים של צה"ל והמשטרה מצאו את גופתו של רב"ט שגיא בן דוד ליד מחסום חיזמא, שהקשר עימו נותק יומיים לפני מותו. אימו של שגיא, גרציה בן דוד, סיפרה לחדשות 13 כי בנה שקע בחובות כבדים בעקבות התמכרותו הקשה להימורים. כעת, היא מתגייסת כדי לעזור לילדים מכורים אחרים במטרה למנוע את המוות הבא. "אם הוא לא היה מגיע למצב כמו שהיה בו, שגיא לא היה עושה זאת לעצמו לעולם, והולך לעשות את המעשה הנורא מכול וגומר את החיים שלו", אמרה בן דוד.

"כששגיא היה בן 16, הוא היה אוסף את כל החברים שלו במחסן ופותח שולחן עם 15-20 ילדים, הרבה ז'יטונים והרבה קלפים", תיארה אימו. "בחיים לא שיערתי לעצמי ששגיא משחק במקומות לא טובים, הוא אף פעם לא נתן לי להרגיש שהוא בבעיה", הוסיפה. אך עם הזמן זה הפך להתמכרות, כאשר הסכומים תפחו ושגיא החל לצבור חובות של כ-300 אלף שקלים. שגיא, שהיה במצוקה כלכלית, פנה לשוק האפור לקבל הלוואות, ואחרי שלא הצליח להחזיר אותם, החלו להגיע אילו איומים ואף פגיעות פיזיות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הראשונים להתחסן: רה"מ, נשיא המדינה ובכירי מערכת הבריאות

האוצר נגד רגב: עבודות הרכבת הקלה מתעכבות בשל עניין פוליטי

חנוכה סוער: גשמים מקומיים משעות הצהריים – חשש חמור לשיטפונות

שגיא בן דוד יחד עם אימו גרציה בן דוד
שגיא בן דוד יחד עם אימו גרציה בן דוד | צילום: חדשות 13

בן דוד, שהבינה את הבעיה של בנה רק לאחר שהמלווים בריבית הגיעו באישון לילה ולקחו את בנה, החלה להחזיר את חובותיו של שגיא. זמן קצר לאחר מכן הוא התגייס לצבא, אך המשיך להמר ושוב נקלע למצוקה. "בחודש וחצי האחרון לחייו הוא לא רצה לקום מהמיטה, הוא היה חוזר הביתה ב-8 בבוקר, הוא היה רזה מאוד", סיפרה אימו לחדשות 13. "אתה משקר לכל העולם, למרות שזה לא מעניין אותך לשקר. זה נהיה לך כבר דרך טבע, אינסטינקט", אמר י', חברו של שגיא שנמצא כיום במכון גמילה מהימורים.

בימים אלו, בן דוד מקדישה את כל זמנה למאבק בהתמכרות להימורים, בתקווה שאולי תצליח להציל את המכור הבא. "שגיא שלנו כבר לא יחזור, אבל אם אנחנו יכולים לעזור לילדים אחרים שלא יהיו בעולם הזה, ושמשפחות לא יחוו את הכאב שאנחנו חווים כהורים, אז אני אעשה הכול בשביל לעזור לילדים ולמשפחות האלו", אמרה אימו.