מירי רגב השתתפה בטקס בניגוד להנחיות: "צריכים להצטמצם"

שרת התחבורה לקחה חלק באירוע חנוכת מחלף אשקלון צפון, בהשתתפות עשרות אנשים - חרף המגבלות על משתתפים בהתכנסויות. השרה מסרה: "צריך לשמור על הבריאות - בפעם הבאה אוודא זאת"

זמן צפייה: 03:03

שרת התחבורה מירי רגב השתתפה היום (שלישי) בטקס חנוכת מחלף אשקלון צפון, שבו השתתפו גם עשרות אנשים, על אף ההגבלות החדשות שאושרו אתמול, ולפיהן אסורה התקהלות של יותר מ-20 איש. גורמים משפטיים אף מסרו כי ההגבלה על התקהלות כבר נכנסה לתוקף. מעבר לכך, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו היה אמור להגיע, אך ביטל ברגע האחרון.

השרה הגיבה לפרסום בחדשות 13 ואמרה כי ‏"אנחנו לא בדיוק עומדים במגבלות שמשרד הבריאות הנחה. אנחנו צריכים להיות מצומצמים יותר. נכון שאנחנו בשטח פתוח, אבל צריכים להיות פחות אנשים. בפעם הבא אני אוודא שהדברים האלה קורים, אין דרך אחרת. צריך לשמור על הבריאות וההנחיות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשיא המשבר: פרופ' סיגל סדצקי התפטרה מתפקידה במשרד הבריאות

משרד המשפטים: מגפת הקורונה לא בהכרח מבטלת חוזים והסכמים

הפרקליטות הודיעה: גל הירש יואשם כפוף לשימוע בגין עבירות מס

בהמשך הוציאה רגב הבהרה נוספת, לפיה "הטקס תוכנן על פי מגבלות התו הסגול שהיו תקפות אמש ל-50 משתתפים. השרה רגב הנחתה את חברת נתיבי ישראל להקפיד על הוראות משרד הבריאות ולשמור על ההנחיות גם אם יש שינויים בתקנות החרום בקבועי זמן קצרים. בכל מקרה יודגש כי הוקפד באירוע על עטיית מסכות, בדיקות חום לנכנסים ושמירת ריחוק חברתי".

בשל העלייה החדה שנרשמה בימים האחרונים במניין החולים בנגיף בישראל, אתמול אישרה הממשלה הגבלות נוספות על המשק. כחלק מההגבלות ייסגרו אולמות האירועים, המועדונים, הברים, חדרי הכושר, הבריכות הציבוריות ואולמות האירועים והתרבות. כמו כן, מספר הסועדים מסעדות יוגבל ל-20 שישבו בפנים ו-30 בחוץ. מנייני תפילות בבתי תפילות יוכלו להתקיים בהשתתפות של עד 19 מתפללים בלבד.

יתרה מזאת, במלונות לא תתאפשר פעילות מועדונים וברים בשטח המלון, ופעילות מסעדות וחדרי אוכל תתאפשר עד 20 איש בשטח סגור. בית הספר של הקיץ, קייטנות ופעילויות נוער תתאפשר רק לגילאי גן עד כיתות ד'. בנוסף, תחול מגבלה של עד 20 איש באוטובוס. לבסוף, התכנסויות והתקהלויות אחרות יותרו עד 20 משתתפים, במרחק של שני מטרים בין אחד לשני תוך חבישת מסיכות.