חשש במשרד הביטחון: הלומי קרב נוספים יפעלו כמו איציק סעידיאן

לאחר הפגנת נכי צה"ל, במשרד מזהירים כי משוחררים נוספים עלולים לנקוט בצעדים קיצוניים. גנץ שלח איגרת לעובדי אגף השיקום וביקש מהם ליצור קשר עם כל הלומי הקרב שתחת אחריותו של כל עובד.

זמן צפייה: 01:19

לאחר הפגנת נכי צה"ל אתמול בתל אביב, במשרד הביטחון חוששים כי עלולים להיות הלומי קרב נוספים שינקטו בצעדים קיצוניים וינסו לפגוע בעצמם כפי שעשה איציק סעידיאן - כך פורסם היום (שני) לראשונה בחדשות 13. במקביל, שר הביטחון בני גנץ שלח איגרת מיוחדת לכל עובדי אגף השיקום, וביקש מהם ליצור קשר עם כל הלומי הקרב שתחת אחריותם.

כאמור, אתמול הפגינו מאות נכי צה"ל מול משרד הביטחון בקריה בתל אביב, בדרישה לרפורמה בכל הנוגע ליחס לנכי צה"ל והלומי קרב. זאת, כאשר בד בבד, מצבו של איציק סעידיאן, לוחם גולני לשעבר שהצית עצמו מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה, מוסיף להיות אנוש. סעידיאן עבר הבוקר ניתוח נוסף, והוא עדיין מורדם ומונשם.

הפגנה של נכי צה''ל מול משרד הביטחון
הפגנה של נכי צה''ל מול משרד הביטחון | צילום: חדשות 13

המפגינים צעדו על כבישים באזור וצועקים "בושה", כשבין היתר הם נשאו שלטים שעליהם נכתב "לא משאירים פצועים מאחור", "רוצים זכויות להלומי קרב", "הפסיקו להתעלל בגיבורים" ו-"הפקרות בחסות משרד הביטחון". בשלב מסוים, ירדו המפגינים לכביש וחסמו את צומת עזריאלי. בשל כך, מחלף השלום באיילון דרום, לשני הכיוונים, נחסם לכשלוש שעות.

במקביל להפגנה, התקיימה פגישה בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר ראש ארגון נכי צה״ל, עידן קלימן, בקריה בתל אביב. נתניהו אמר: "מצוקתם של נכי ופצועי צה״ל היא אמיתית, כבר הרבה שנים שלא עדכנו את ההסדרים ביניהם, דרושה גם עזרה ראשונה וגם רפורמה מקיפה. תיאמתי עם שר הביטחון שאנחנו נביא עזרה ראשונה ורפורמה כוללת לטיפול בפצועים, נכים והלומי הקרב".

קלימן מסר כי "אנחנו נמצאים בימים קשים מאוד שחבר שלנו שוכב שרוף בבית החולים. אנחנו שולחים לו מכאן החלמה מהירה, ומצפים להחזירו למשפחת נכי צה״ל ולעזור לו בשיקום המחודש העיוותים ההיסטוריים דורשים תיקון במיידי".