מופלטות, מתוקים ואווירת חג: יומיים למימונה - וההכנות בעיצומן

מקורו של החג בצפון אפריקה, אך נראה כי כבר מזמן הוא הפך לנחלת הכלל. במוצאי שבת יתמלאו השולחנות בדברי מתיקה המסמלים את התקווה לעתיד מתוק. "זה חג של אחדות - וזה מה שהמדינה שלנו צריכה"

זמן צפייה: 02:21

את ריח המתוקים כבר אפשר להריח, הלבוש המסורתי כבר מוכן ומגוהץ, וסדר השירים העדתיים כבר נבחר. חגיגות המימונה יחלו רק בעוד יומיים, אך ההכנות כבר בעיצומן. "ההכנות מתחילות חצי שנה קודם", סיפר זהר בלום, המארח חגיגת מימונה ברחובות, "אנחנו מקווים לראות פה אלפי תושבי רחובות – כשהלב רחב הכל שמח".

על השולחנות המלאים בכל טוב יש בעיקר מאכלים מתוקים, כדי להדגיש את התקווה לעתיד מתוק. מקור חג המימונה הוא ביהדות צפון אפריקה, אך נראה שהוא כבר מזמן הפך מחגה של העדה המרוקנית לחג של כולם. "אני חושב שזה צריך להיות חג לאומי", ציין בלום, "זה חג של אחדות - וזה מה שהמדינה שלנו צריכה, לכן בחרנו לעשות אירוע גדול".

מימונה
מימונה | צילום: החדשות 13

גם למי שאינו עורך את השמחה בביתו ומחפש מקומות אחרים להתארח בהם, יש פיתרון - מיזם "דווארה" של חניאל אלמקייס, הוא אתר אינטרנט שמוצא מימונות לכולם. כך שאם אין לכם תוכניות למוצאי שבת, עוד לא מאוחר. עשרות אלפי דלתות ישארו פתוחות כמנהג החג ובבתים ישמחו לקבל אתכם בברכת "תרבחו ותסעדו".