לאחר התייעצות עם היועמ"ש: מח"ש פתחה בבדיקת האסון במירון

המשטרה פנתה למנדלבליט, שקיים דיון יחד עם מ"מ מקום פרקליט המדינה. השניים החליטו כי מח"ש תבדוק אם עולים חשדות לפלילים מצד שוטרים באירוע. "החלטות נוספות יתקבלו על פי התקדמות הבדיקה"

זמן צפייה: 00:54

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה הבוקר (שישי) בחקירת האסון במירון, שבו נמחצו למוות 45 בני אדם ויותר מ-150 נפצעו. זאת, בתום התייעצות שערך היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט יחד עם ממלא מקום פרקליט המדינה, מפקדת מח"ש ובכירים נוספים.

על פי ההחלטה שהתקבלה בההתייעצות, שנערכה לבקשת המשטרה, הוחלט כי מח"ש תבדוק אם עולים חשדות לפלילים מצד שוטרים באירוע. אנשי המחלקה לחקירות שוטרים כבר הגיעו לזירה והחלו בבדיקה.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הגיע לזירת האסון, ואמר כי "ברור שיהיה צורך בבדיקה עצמאית ובלתי תלויה לכלל ההיבטים הנוגעים לתכנון האירוע, היערכות, אחריות, תשתיות וכדומה". אוחנה שלח את תנחומיו למשפחות, והוסיף כי "בשלב זה, כוחות הביטחון וההצלה מרכזים מאמץ בסיוע לזיהוי הקורבנות, הודעה למשפחות, מציאת מנותקי קשר והשבת הציבור לבתים".

לעוד כתבות בנושא:

מפקד מחוז צפון: "הבטיחות במירון הייתה בראש סדר העדיפויות"

"כל מי שהיה במתחם פרץ בבכי": זעזוע בעקבות האסון במירון

לזכר ההרוגים: 44 נרות הודלקו בזירת האסון בהר מירון • תיעוד

מפכ''ל המשטרה יעקב שבתאי בזירת האסון בהר מירון
מפכ''ל המשטרה יעקב שבתאי בזירת האסון בהר מירון | צילום: דוברות המשטרה

כאמור, 45 בני אדם נהרגו הלילה כתוצאה מדוחק וצפיפות במהלך הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. יותר מ-150 בני אדם נפצעו ופונו לבתי החולים זיו ורמב"ם שהפעילו נוהל מיוחד באירוע. כמה מהפצועים במצב קשה, אך רובם צפויים להשתחרר עד כניסת שבת.

במאמצי החילוץ השתתפו 52 אמבולנסים של טיפול נמרץ, 126 אמבולנסים כלליים, 4 רכבי אר"ן, 2 מסוקי מד"א, 3 מסוקי צה"ל, אוטובוסים, אופנועי מד"א וכלים נוספים. גם יחידת החילוץ  669 הוזעקה לזירה וסייעה בפינוי הפצועים.

"מדובר באחד האסונות האזרחיים הקשים ביותר שידעה מדינת ישראל וקשה לעכל את גודל האסון", אמר מנכ"ל מד"א אלי בין עם סיום פינוי הפצועים והנפגעים לבתי החולים. "למעלה מ-20 שנה צוותי מגן דוד אדום מאבטחים רפואית את ההילולה במירון והשנה זה היה אחד ממבצעי האבטחה המורכבים ביותר".