"אני רואה רוחות": כך כבשו המתקשרים את תודעתם של הישראלים

סיאנס, טקס העלאת נשמות ואפילו קערת שמן - יותר ויותר בני אדם פונים לחוזי עתידות על מנת לגלות מה צופן להם הגורל. האם מדובר באשליה, או בדרך לגיטימית להתמודדות עם החיים? • פרויקט מיוחד

זמן צפייה: 09:47

אחד מכל חמישה ישראלים הולך למתקשר או לפחות שוקל בחיוב פגישה איתו במקום טיפול פסיכולוגי. האם מדובר באשליה או בדרך לגיטימית להתמודדות עם החיים? מאות האנשים שהגיעו בשבוע שעבר לבר ה"סטלה" בחוף בת ים, שם התקיים טקס העלאת נשמות מתים, יוכלו אולי לענות על השאלה. זה אולי נראה כמו סיאנס, אבל בעגה המקצועית של הסצנה הרוחנית-מיסטיקנית זה נקרא "תקשור". כבר תקופה ארוכה שהטרנד העל טבעי סחף מאות אלפי ישראלים ומגלגל סכומי עתק.

"המתקשרים הם אנשים שטוענים שהם נמצאים בקשר ישיר עם ישויות לא חומריות שמדברות דרכם", הסביר ד"ר אדם קלין-אורון, אנתרופולוג. ד"ר קלין לא רק חקר את התקשור אלא גם התנסה בו בעצמו. "אני בן אדם מאוד רציונלי, אני אתאיסט מוחלט ולא הגעתי לתחום בגלל שאני מאמין ברוחניות", הוסיף, "אנתרופולוג נכנס לשדה המחקר שלו ומתמסר לו ולכן עשיתי קורס תקשור". וגם בקורס, לדבריו, הרגיש כי "ישויות מדברות דרכי. הרגשתי את זה ממש. זה היה מטלטל מאוד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חשד לרצח בדרום: בת 70 נורתה למוות; בעלה נמלט ואותר לאחר מרדף

צה"ל מתמקד בזירה הצפונית – ולא ייזום פעולה נרחבת בעזה

"אימהות העוטף": קבוצת הפייסבוק שמספקת תמיכה להורי הדרום

ערב תקשור עם המתקשר יריב אפרת
ערב תקשור עם המתקשר יריב אפרת | צילום: חדשות 13

המתקשר יריב אפרת, שבערב בבר ה"סטלה" חזה לאחת הנשים כי צפויה לה לידה קלה, ולאחרת אמר כי סבה תומך בה מלמעלה בהליך הגירושין אותו היא חווה כעת, אמר: "לכל אדם יש גוף ונשמה. בגיל 120 השנה תעזוב את הגוף - אבל זה לא אומר שאי אפשר לדבר איתה". אפרת הדגיש כי למרות שהוא מדבר עם המתים - מה שהוא עושה לא נקרא סיאנס. "אנחנו מדברים אליהם ללמעלה ולא מורידים אותם לכאן".

לפני כולם הייתה כאן לינדה שאולי, שמתקשרת בעזרת קערת שמן. "ידעתי מתי כל אחד יילך לעולמו", סיפרה שאולי, "ראיתי את הנשמה מעל הגוף וזה היה מדהים. שאלתי אחרים אם גם הם רואים את מה שאני רואה - ואז הבנתי שזה משהו מיוחד. יש רוחות ואני רואה אותם". אפילו בבית העלמין, לדבריה, היא רואה כי "הנשמה והמלווה הולכות יחד".