מסאז' מטריד: המעסות והמעסים שחווים הטרדות מיניות בזמן העבודה

רבים מהעובדים בתחום העיסוי מספרים כי הם חווים לא מעט מקרים טראומטיים, שבהם לקוחות לא מבינים את מהות הטיפול - ומצפים לשירותי מין. רבים מהתקריות לא מדווחות, מחשש לאיבוד מקום העבודה

זמן צפייה: 11:14

נשים וגברים רבים העוסקים בתחום העיסוי הרפואי חווים לא מעט הטרדות מיניות מצד לקוחות שלא מבינים נכון את מהות הטיפול שהם מעניקים. למרות שבשנים האחרונות, סף הרגישות לנושא ההטרדות המיניות במרחב הציבורי השתפר פלאים, רבים ומן המעסות והמעסים מרגישים חסרי הגנה ולא מרבים להתלונן על ההטרדות שחוו.

בשנת 2011, הכנסת חוקקה חוק האוסר על פרסום מודעות להענקת שירותי מין האוסר על פרסום מודעות להענקת שירותי מין. מיד לאחר מכן, החלו להופיע אלפי מודעות המציעות שירותים מיניים אך מוסוות בתור כינויים כמו "עיסוי מפנק". מצב זה מוביל להרבה אי הבנות ומקרים טראומטיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

יוסגר לישראל "נוכל הטינדר" הישראלי, החשוד בעוקץ נשים באירופה

העליון קבע: הגננת הנאשמת בהתעללות בראש העין תשוחרר למעצר בית

עיסוי
עיסוי

מרינה פובולוצקי, מעסה רפואית, למדה בגיל 19 עיסוי רקמות והחליטה שהיא רוצה לעסוק בעיסוי. היא סיפרה כי מיד לאחר שהחלה לעסוק באופו במקצוע החלה לקבל שיחות טלפון מטרידות: "גברים התקשרו אליי עשרות פעמים ביום והיו שואלים אותי אם הטיפול שלי כולל פינוקים נוספים".

ד' הייתה במשך שנים מעסה קבועה במלון בים המלח. היא התפטרה לאחר שלדבריה מטופל תקף אותה מינית וכשביקשה ממנהלת הספא להזמין משטרה היא סורבה בטענה שלא מדובר בהטרדה מינית. עורכת הדין קרן ברק שמייצגת מעסות שחוו הטרדה מינית סיפרה למה נשים רבות מעדיפות לא להתלונן על הטראומות שחוו: "הן לא מגישות תלונה במשטרה כדי לא לאבד את הפרנסה שלהן. חלקן פונות להליך האזרחי ומקבלות הרבה מאוד כסף מהגברים".

עו״ד קרן ברק
עו״ד קרן ברק | צילום: יח''צ