בעקבות אירועי האלימות: המשטרה הכריזה על עוצר בלוד מ-20:00

בתום הערכת מצב, מפקד מחוז המרכז החליט לאסור כניסה או יציאה משטח העיר, והורה לתושבים להישאר בבתים בין 20:00 ל-4:00. רגע לפני שההגבלות נכנסו לתוקפן: התחדשו המהומות בעיר; 20 נעצרו

זמן צפייה: 03:02

בעקבות הפרות הסדר שאירעו בעיר לוד והכרזת "אירוע חירום אזרחי" שקיבלה תוקף משפטי, מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב משה ברקת, הכריז הערב (רביעי) על עוצר בעיר החל מהשעה 20:00 ועד 4:00 לפנות בוקר. זאת, "במטרה לשמור על ביטחונם ורכושם של התושבים", לשון ההודעה.

זמן קצר לפני שההגבלות נכנסו לתוקף, חלה הסלמה בעיר כאשר כמה מתפרעים החלו ליידות אבנים ולהצית רכבים. במקביל, התפתחה קטטה בין יהודים לערבים בצומת גינתון בעיר. עד כה, 20 בני אדם נעצרו במהומות ברחבי העיר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חודש לפני ששוחרר: סמ"ר עומר טביב נהרג מפגיעת נ"ט בגבול עזה

לאחר חיסול בכירים ב"פורום מטכ"ל" של חמאס: מטחים כבדים לדרום

לפיד: ממשיכים להקים ממשלה; בנט: הליכוד מוליכה את ישראל לאסון

תחנת שיטור עירוני שהוצתה במהומות בלוד
תחנת שיטור עירוני שהוצתה במהומות בלוד

ההגבלות כוללות, בין היתר, איסור על כל אדם להימצא במרחב הציבורי בעיר, איסור על יציאה מהבית ואיסור גורף על כל אדם להיכנס לשטחי העיר. עם זאת, תתאפשר יציאה למרחבים מוגנים בעת הצורך, ויציאה לקבלת טיפול רפואי דחוף. כמו כן, תתאפשר יציאה לצורך חיוני נוסף, כפוף לאישור טלפוני של המשטרה.

בנוסף, ברקע אירועי הפרות הסדר האלימות שהתרחשו ב-48 השעות האחרונות, הוחלט על הקמת מפקדה משימתית של מג"ב בלוד בפיקוד מפקד בית הספר החילי של מג"ב, תת-ניצב קובי קרני, הכוללת יותר מ-500 לוחמים, שוטרים, בלשים, חוקרים וגורמי אכיפה נוספים.