משרד הבריאות ויתר - לא יוטל עוצר מלא בליל הסילבסטר

בניסיון למנוע את חגיגות השנה החדשה וההתקהלויות האסורות, במשרד הבריאות תכננו להטיל עוצר, אולם לבסוף החליטו לא לעשות כן - ולבקש מהמשטרה להגביר את האכיפה ופריסת השוטרים • פרסום ראשון

זמן צפייה: 00:19

פרסום ראשון: משרד הבריאות החליט שלא להטיל הערב (חמישי) עוצר מלא כפי ששקל לעשות על מנת למנוע את חגיגות השנה החדשה, ובמקום זאת ביקש מהמשטרה להגביר את האכיפה ולפרוס כמה שיותר שוטרים, אשר ינסו לאכוף את מסיבות הסילבסטר שיתקיימו בניגוד לחוק.

בתוך כך, המשטרה עדכנה כי אתמול נרשמו 3,134 דוחות בגין ההפרות השונות של הסגר. 1,621 דוחות (מעל חצי מסך ההפרות) ניתנו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת, 1,290 בגין אי עטית מסכה, 71 דוחות בגין הפרת חובת הבידוד, 84 בגין הפרות שונות של בתי עסק ו-40 דוחות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

224 ישראלים נמצאו חיוביים לאחר קבלת מנת החיסון הראשונה

אישום נגד מפקד תחנת משטרה בירושלים: "סטר לבן 12 ללא סיבה"

מבצע החיסונים נמשך: 800 אלף ישראלים כבר חוסנו נגד קורונה

אמש השוטרים ערכו ביקורים וביקורות אחר יישום ההנחיות ב-2,083 בתי עסק. כאמור, עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 151 אזהרות, וב-61 מקומות בוצע דילול קהל. 9 בתי עסק נסגרו למספר ימים בתום שימועים בגין הפרות. בנוסף בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל-1,690 חולים מאומתים המאושפזים בבית וכן ל- 6,109 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

כידוע, הסגר השלישי החל לפני חמישה ימים, ביום ראשון בערב. אז, נכנסו לתוקפן ההגבלות החדשות שיהיו תקפות לפחות לשבועיים, לפיהן אדם שיפר את הגבלת הקילומטר ייקנס ב-500 שקלים. ניתן לצאת מעבר למרחק זה לצורך קבלת טיפול רפואי או סוציאלי, להפגין, לפעילות ספורט, לצרכי עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת. כמו כן, ניתן להשתתף בהלוויה או בהליך משפטי.