"לא רצתה בלונים ליום ההולדת": חיי הילדים בדרום - בצל המתיחות

עבור ילדי שדרות, שגרת הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה מוכרת. כבר שנים הם נעים בין ירידה למקלטים או ריצה לממ"דים - להסתגרות בבתים. "כל פעם שיש צבע אדום, אני ואחותי לא זזות מהממ"ד"

זמן צפייה: 04:09

הילדים בבית משפחת חזות מעבירים את הקיץ בממ"ד. ביישובי עוטף עזה מגפת הקורונה פחות מטרידה את התושבים, יש בעיקר חשש מתמיד מהרקטות ומבלוני התבערה. "כל פעם שיש צבע אדום, אני ואחותי לא זזות מהממ"ד", סיפרה הודיה.

בכל שנה יום ההולדת של הודיה מתבטל בגלל האירועים הביטחוניים ברצועת עזה, גם השנה, בגלל בלוני הנפץ, המשפחה המורחבת ביטלה את הגעתה למסיבה. אם המשפחה סיפרה כי הודיה אפילו ביקשה, שאם יחגגו לה יום הולדת - שזה יהיה ללא בלונים. "יש להם ממש פחד מבלונים עכשיו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהבוקר: 20 שריפות בעוטף; דיווח: המשלחת המצרית עזבה את הרצועה

תילחם בלבנון, סוריה או עזה: צה"ל מקים אוגדה רב זירתית

עוד חדשות רעות לכלכלה: שיעור האבטלה עלה ל-12.4% בסוף יולי

ילדי שדרות
ילדי שדרות | צילום: חדשות 13

גם בבית משפחת גבסו הילדים לא זזים מהבית. לילדים בשדרות כבר יש תרגולות ידועות מראש והם משתמשים בכלים שצברו עם הזמן כדי להתמודד עם הפחד, אבל זה לא תמיד עוזר.

כל בילוי של קיץ שהוא מובן מאליו בעבור ילדים אחרים ברחבי הארץ, ביישובי הדרום תמיד ילווה בחשש כלשהו. לפעמים הודיה ושיראל משתכנעות לרדת למטה לגן המשחקים וגם אז הן לא ממש מתרחקות. מהפח עד לשם. כך נראה העולם שלהם, עולם שיש בו ציפייה מתמדת וחרדה למשהו שתכף יקרה.