לא מוותרת: בת ה-25 שניצלה מתסמונת נדירה - והתגייסה לצה"ל

החיילת לירון נתן עשתה דרך לא שגרתית עד גיוסה לצה"ל, שכן בשל מחלה נדירה נאלצה להיפרד ממחצית מוחה. אחרי שנים מאתגרות בתיכון, הצליחה להתגייס לפרויקט לבעלי צרכים מיוחדים של הצבא

זמן צפייה: 11:21

סרטון שהועלה לאחרונה לרשת על חיילת מחיל האוויר שביקרה בבית הנשיא והצליחה לרגש רבים חשף משהו מהקסם של לירון נתן בת ה-25, שעשתה דרך לא שגרתית עד גיוסה לצה"ל. בגיל שבע היא החלה לגרור רגל, אובחנה כבעלת תסמונת נדירה ומסכנת חיים, ונאלצה להיפרד מהאונה הימנית במוחה. אחרי שנים מאתגרות בתיכון ובידוד חברתי קשה מנשוא, הגשימה נתן את חלומה להתגייס במסגרת פרויקט "גדולים במדים", לשילוב בעלי צרכים מיוחדים בצבא.

רסמוסן'ס אנצפליטיס, התסמונת שבה חולה נתן, היא דלקת מוח נדירה הגורמת לפרכוסים אפילפטיים חמורים ולאובדן הדיבור והכישורים המוטוריים. למזלה של לירון, היא חלתה בגיל צעיר יחסית, דבר שאפשר לתאים הלא פעילים במוח לתפקד באופן חלקי לפחות במקום האונה החסרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"השיטה של נתניהו": בכירה לשעבר בפרקליטות תוקפת

בהלה בבייג'ינג: סגר הוטל בכמה אזורים בשל התפרצות מחודשת

פרשת הכדורגלנים והקטינות: נבדק אם שחקנים נוספים היו מעורבים

לירון נתן, עברה בגיל 7 ניתוח להסרת האונה הימנית במוח- ולמרות זאת התגייסה לצה''ל
לירון נתן, עברה בגיל 7 ניתוח להסרת האונה הימנית במוח- ולמרות זאת התגייסה לצה''ל | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של לירון נתן

בשנה שעברה היא הגשימה חלום כשהתגייסה לצבא במסגרת "גדולים במדים", פרויקט חברתי שעוזר לצעירים עם מוגבלויות להשתלב בצה"ל בתפקידים שמותאמים להם כהכנה להשתלבותם בחברה האזרחית. במסגרת השירות הצבאי היא עברה לדירה של חיילים וחיילות עם צרכים מיוחדים בלוד. שם היא גרה באמצע השבוע. במשך כל שעות היממה מדריכות מלוות את הצעירים בהתנסות הראשונית שמחוץ לבית ההורים.

האופן שבו לירון הצליחה לעבור את טלטלת חייה ולהישאר עם חיוך על הפנים הוא כמעט בלתי נתפס. לא רק שהיא לא מוכנה לוותר, היא מאתגרת את עצמה בכל פעם מחדש. בעוד 10 חודשים היא תשתחרר מצה"ל והיעד הבא כבר סומן: "אני רוצה להקים משפחה להיות מאושרת", אמרה.