תיעוד: הרגעים שאחרי פגיעת הברק בבני המשפחה בחוף זיקים

בשניות הראשונות שאחרי הפגיעה הקשה בחמישה מבני משפחת חזות ניתן לראות צעירים ששהו בחוף רצים לסוכת המציל כדי להזעיק עזרה, ורגעים ספורים לאחר מכן ניידות טיפול נמרץ מגיעות למקום

זמן צפייה: 01:04

בתיעוד מהשניות הראשונות שאחרי פגיעת הברק בבני משפחת חזות מוקדם יותר היום (שלישי) ניתן לראות את הצעירים שהיו בחוף ממש ליד בני המשפחה רצים לעבר סוכת המציל כדי להזעיק את כוחות ההצלה. מיד לאחר מכן, כבר אפשר לראות את ניידת טיפול נמרץ מגיעה למקום ואת צוות התחזוקה של חוף זיקים רץ על מנת להכווין אותם להגיע לנקודה שבה שהו בני המשפחה. לאחר מכן, המשפחה פונתה מהמקום מיד לאחר האירוע.

לכתבות נוספות בנושא >> 

אחד מבני המשפחה שנפגע מברק: "התעוררתי וראיתי את הכיפה שרופה"

חמישה נפגעו מברק בחוף זיקים: נער במצב אנוש; צעירה נפצעה קשה

עצים קרסו, סוכות נהרסו ופסטיבלים בוטלו: נזקי הרוחות והברקים

אלעזר חזות שנפצע מפגיעת ברק בחוף זיקים
אלעזר חזות שנפצע מפגיעת ברק בחוף זיקים | צילום: חדשות 13

כזכור, מוקדם יותר היום חמישה בני משפחה תושבי באר שבע, ארבעה אחים ואשתו של אחד מהם, נפגעו מברק בעת שטיילו על חוף הים בזיקים. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בנער כבן 14 שמצבו אנוש פעולות החייאה. כמו כן, ביצע פעולות החייאה בצעירה בת 21 שנפצעה קשה, הצליח לייצב את מצבה ולהחזיר לה את הדופק. נערה בת 13 נפגעה בינוני ומטופלת בטיפול נמרץ ילדים, צעיר בן 24, בעלה של הצעירה, נפגע בינוני ונער בן 17 נפגע בינוני.

האירוע התרחש ברקע של שרשרת סופות רעמים חמורות המשתוללות החל מאזור חוף עזה ועד לאזור באר שבע, שבהן ישנה תדירות ברקים גבוהה. עדיין לא ברור אם מדובר בפגיעה ישירה או שהם נגעו בחפץ כלשהו שהוביל להתחשמלותם. בבית החולים ממשיכים בשעה זו בביצוע פעולות על מנת לייצב את מצבם לאחר הפגיעה הקשה.

הרגעים שאחרי פגיעת הברק במשפחת חזות
הרגעים שאחרי פגיעת הברק במשפחת חזות | צילום: חדשות 13

אלחנן חזות, בן 17, אחד הפצועים מבני משפחת חזות שנפגעו ממכת ברק בחוף זיקים, סיפר כי "היינו בחוף, הייתי עם אחים שלי ושחינו, ישבנו בחוץ והיו ברקים, גיסתי כבר התקפלה, היינו לפני התקפלות, רצינו להתקפל, אני לא ראיתי מה קרה, פתאום התעוררתי וראיתי את הכיפה שרופה".

אחיו של אלחנן, אלעזר חזות, בן 24 שנפגע בינוני ואשתו במצב קשה, סיפר כי "אני, אשתי ושלושת אחיי היינו בחוף נטוש ליד זיקים. נפגענו מהברק וכולנו נפלנו לקרקע. לאחר כמה דקות הגיעו הצוותים הרפואיים שהתחילו בטיפול ובפינוי שלנו לבית החולים. מבקש שיתפללו לרפואת הפצועים".

גיא שלפקוב, עד ראייה שהיה במקום האירוע וסייע לנפגעים, סיפר כי הברק פגע ישירות בהם: "זה היה ממש חזק, היה בום. לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא היינו שם. הבנתי שאני צריך להזעיק עזרה, רצתי לכיוון סוכת המציל ואמרתי לאנשים לקרוא מהר לעזרה. הייתה שם ילדה שאמרה 'אני לא יכולה להזיז את הרגליים'. עשינו לאחד הבחורים עיסוי לב".