תיעוד: כך השתלטו לוחמי צה"ל על ספינת מסחר מול חופי חיפה

בתיעוד מהאירוע שבו פשט כוח צה"ל על אוניית משא ועצר נוסע סמוי, ניתן לראות כיצד כוחות שייטת 13 מתקרבים לכלי השייט בלב הים, עולים לסיפונו - ומשתלטים עליו

זמן צפייה: 01:36

צה"ל פרסם אמש (ראשון) תיעוד מהתקרית שבה חיל הים פשט על ספינת המסחר שהגיעה מטורקיה, ונגררה על ידי הכוחות לנמל חיפה. בתיעוד ניתן לראות את לוחמי צה"ל מתקרבים לכלי השייט הזר בלב הים, עולים לסיפונו - ומשתלטים עליו.

מוקדם יותר אתמול, נעצר נוסע סמוי, שהתפרע והצית שריפה על אוניית המשא סמוך לנמל חיפה, על ידי כוח של חיל הים שגרר את כלי השייט לחוף. התקרית טופלה על ידי יחידת הקומנדו הימי, שייטת 13. השוהה הבלתי חוקי שנכנס לאונייה, החל לגרום לה נזק – ו-24 אנשי הצוות שלא היו חמושים הסתגרו בגשר הפיקוד והזעיקו את חיל הים הישראלי.

החשוד הועבר לידי תחנת המשטרה בחיפה לבחינת נסיבות המקרה ונבדק החשד כי הנוסע ניסה להסתנן לישראל. מחר הוא יובא להארכת מעצרו. במהלך היום העבירה ישראל לממשלת טורקיה מידע על העצור, ואף הודיעה כי תינתן לשגריר טורקיה בישראל הרשות לבקר אותו.

Mscship
אוניית המשא עליה הוצתה שריפה סמוך לנמל חיפה | צילום: carlos sequeira, marinetraffic.com

מצה"ל נמסר: "במהלך האירוע ובתיאום עם קפטן הספינה, לוחמי צה״ל בסיוע משטרת ישראל סרקו על גבי הספינה. בסריקות תפסו הלוחמים נוסע סמוי שהועבר לידי משטרת ישראל".

בבוקר דווח כי במהלך הלילה שני נוסעים סמויים, מסתננים, על אוניית המשא MSC CANBERRA שעגנה סמוך לנמל חיפה, הציתו שריפה, ניסו לשבור דברים והתפרעו. במהלך הלילה התקבלה הודעה מתצפית על האונייה, שהגיעה מנמל מרסין בדרום מזרח טורקיה, וכוחות חיל הים והשיטור הימי הוזעקו למקום והשתלטו על האירוע. האונייה הייתה כעשרה ק"מ מנמל חיפה.

מצה"ל נמסר בבוקר: "במהלך הלילה התקבל דיווח מספינת מסחר זרה העוגנת בסמוך לחוף בצפון הארץ, על הצתת שריפה בגוף הספינה על ידי גורמים לא מזוהים. האירוע במעקב ובטיפול כוחות צה״ל מזרוע הים הפועלים בשיתוף משטרת ישראל במרחב תוך תיאום עם הספינה".