המפכ"ל לשוטרים: חותרים לחקר האמת ולהפקת לקחים מושכלת ומאוזנת

באיגרת ששלח, התייחס שבתאי לאסון בההילולה במירון וכתב: "אובדן חיי אדם בהתכנסות שמהותה שמחה ותפילה הוא אירוע קשה לכולם". בנוסף, הודה לשוטרים: "פעלתם שעות ארוכות, בתושייה ובנחישות"

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בזירת האסון בהר מירון
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בזירת האסון בהר מירון | צילום: דוברות המשטרה

באיגרת ששלח הבוקר (ראשון) המפכ"ל יעקב (קובי) שבתאי לשוטרים, הוא התייחס לתהליך בירור הנסיבות שהובילו לאסון בהר מירון וכתב: "אנו חותרים לחקר האמת, ולהפקת לקחים מושכלת ומאוזנת של כלל הגורמים המעורבים באירוע מורכב זה. כך נוהג ארגון שערכיו הם נר לרגליו, ארגון שלא מתפשר על סטייה מערכים ומנורמות מקצועיות".

במהשך לדבריו, התייחס המפכ"ל לאירוע ההילולה: "אובדן חיי אדם בהתכנסות שמהותה שמחה ותפילה, הוא אירוע קשה לכולם, ובוודאי לנו כאנשי משטרה, אשר אמונים על שלומו ובטחונו של האזרח בשגרה ובחירום".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

דגלים בחצי התורן: יום אבל לאומי אחרי לילה של הלוויות

אוחנה לאחר האסון: "אני אחראי – אך אחריות אין פירושה אשמה"

"14 איקסים בזירה": הקלטת הפרמדיק שהגיע ראשון לזירת האסון

הלוויית אחד ההרוגים באסון במירון
הלוויית אחד ההרוגים באסון במירון | צילום: רויטרס

זאת ועוד, רב ניצב שבתאי הודה לשוטרים על תפקודם במהלך האירוע: "השוטרים והשוטרות שפעלו במירון פעלו שעות ארוכות, לצד צוותי הרפואה, החרום וההצלה, בעין דומעת, בתושייה ובנחישות להצלת חיים"

כזכור, המפכ"ל התייחס אמש לראשונה לאסון, ובהודעה מטעמו נמסר כי "ברצוני להביע צער עמוק באבלן הכבד והנורא של משפחות ההרוגים ולאחל רפואה שלמה לפצועים. לא אשקוט עד שיתבררו כל הנסיבות אשר הובילו לאסון זה. משטרת ישראל תחת פיקודי תשתף פעולה באופן מלא עם כל גורם בדיקה שיקבע, בשקיפות מלאה".