חקירת דריסת המשפחה בקריית גת: הנהג חשוד שניסה להימלט מהזירה

בדיון בביהמ"ש חשפה המשטרה כי עוברי אורח חסמו את רכבו של טסמה כדי למנוע ממנו לברוח, וכי הייתה בדמו כמות אלכוהול פי 29 מהמותר. מעצרו הוארך עד ליום שישי. שיפור במצבן של שתי האחיות

זמן צפייה: 03:11

התאונה בקריית גת: מעצרו של שי טסמה, החשוד בדריסתה ופציעתה של המשפחה בשדרות צה"ל שבקריית גת, הוארך היום (רביעי) עד ליום שישי. במהלך הדיון בבית המשפט, נחשף כי טסמה חשוד שניסה להימלט מהזירה אך נחסם על ידי עוברי אורח. המשטרה מסרה בדיון כי הוא עלה להגה לאחר לילה רווי אלכוהול עד כדי דקות לפני שנכנס לאוטו. "בדמו נמצאו 1450 מיקרוגרם שזה פי 29 ממה שמותר", מסר נציג המשטרה. עוד עולה מהחקירה כי אחיה של אחת הצעירות שנמלטו מהזירה לאחר התאונה הוא זה שאסף אותן מהזירה. השופט אמר בדיון: "ניסיון ההימלטות חמור לכשעצמו".

האמא העידה בפני השוטרים: "התחננתי אליו שיעזור לי להוציא את הילדה מתחת גלגלי האוטו אבל הוא ברח עד שעצרו אותו".

לכתבות נוספות בנושא >>

הנהג החשוד בתאונה בקריית גת: "לא הייתי שיכור"

אב ושתי בנותיו נפצעו קשה מפגיעת רכב – חשד שהנהג היה שיכור

התאונה בדרום: "הנהג הפוגע יצא והתנצל, נוסעת נוספת נמלטה"

הצעירות שהיו ברכב עם הנהג הפוגע סיפרו שהוא היה שיכור ושהן פחדו לנסוע אתו. אחת הצעירות סיפרה: "הייתי שיכורה, שתיתי הרבה אלכהול ונסעתי איתו מהמעודון. עזרנו לאמא, את השאר אני לא זוכרת, שתיתי הרבה אלכהול"‬. הצעירה השנייה סיפרה: "אני זוכרת רק את ההתנגשות, ראיתי הרבה דם. הבאתי מים לאישה, שטפנו לה את הראש".

עוד לפני שהוארך המעצר, אביו של טסמה אמר לשופט: "זה גורל אכזרי שהפגיש בין משפחות. אנחנו מתפללים לשלום בכל בית כנסת בקרית גת. הוא ילד טוב ותמים שגדל על ערכים טובים. אני מבקש לשחרר אותו למעצר בית". האב, קצין בשירות בתי הסוהר, הלך אתמול לבקר את הפצועים, הביע צער על התאונה והתנצל בשם בנו.

כמו כן, חל שיפור במצבן של שתי האחיות בנות החמש והשבע שנפצעו קשה מאוד בתאונה. מבית החולים סורוקה נמסר כי האחות בת השבע כבר אינה מורדמת - ונושמת בתמיכה נשימתית לא חודרנית, היא מדברת ומתקשרת עם בני המשפחה ועם הצוות הרפואי. האחות בת החמש עדיין מונשמת ומורדמת, חל שיפור קל במצבה והוא התייצב.

כמו כן, נמסר כי מצבה של אם המשפחה השתפר אף הוא ומוגדר כעת קל, לאחר שהוגדר בינוני בימים האחרונים. מצבו של האב בן ה-38 מוסיף להיות קשה מאוד, והוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ כללי.

שי טסמה, החשוד כי פגע ופצע באורח קשה מספר בני משפחה בתאונה בקריית גת
שי טסמה, החשוד כי פגע ופצע באורח קשה מספר בני משפחה בתאונה בקריית גת | צילום: שי טסמה, החשוד כי פגע ופצע באורח קשה מספר בני משפחה בתאונה בקריית גת

ביום ראשון, כזכור, שתי נשים שהיו ברכב שפגע במשפחה הסגירו עצמן למשטרה - ומסרו את עדותן באשר למה שקרה. מוקדם יותר באותו היום, שי טסמה, הצעיר שעל פי החשד פגע במשפחה וחשוד בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, טען בחקירתו כי לא היה שיכור.

עורך דינו, חיים אברג'יל, מסר: "הצעיר נמצא בסערת רגשות, דבר שהקשה עליו למסור גירסה. לדבריו הוא חרד לשלומם של בני המשפחה הפצועים ומייחל לשיפור במצבם". לטענתו, הצעיר החליק על מים שזרמו מהכיכר הסמוכה לכביש. מבדיקה ראשונית עלה כי כמות האלכוהול בדמו של טסמה הייתה גבוהה משמעותית מהמותר בחוק. 

בדיון בבית המשפט ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשבעה ימים, אך השופט האריך את מעצרו בארבעה ימים בלבד וביקר את המשטרה: "אין כל הסבר מניח את הדעת לבקש שבעה ימים".

הרכב הפוגע בקריית גת
הרכב הפוגע בקריית גת

ביום התאונה סיפרה אם המשפחה, שנפצעה באורח בינוני, על רגעי האימה: "הרכב פגע בכולנו. הצלחתי להוציא את הילדה מתוך הגלגלים, קיבלתי מכה ברגל והיא נשברה". עוד הוסיפה האם: "אני לא יודעת מה מצב הילדים. זה לא טוב מה שהוא עשה בגיל כזה - בן אדם שיכור, מי מביא להם רישיון? יצאנו לגינה, עברנו במעבר החצייה", שחזרה האם. "אני לא יודעת מאיפה הוא בא - מאיפה הוא נכנס בנו. הוא עלה על אי תנועה, לא מקום שרכב אמור לעבור בו".

אביטל גלובה, עדת ראייה שנכחה בזירת התאונה, סיפרה: "הצעיר נהג במהירות מופרזת. לאחר התאונה, הוא אמר לאם שהוא לא עשה זאת בכוונה, וכי הוא לא הבחין בבני המשפחה". עוד הוסיפה כי "ברכב שבו נהג הצעיר הייתה צעירה נוספת, שעזבה את המקום זמן קצת לאחר התאונה, ועוד לפני שהגיעו כוחות הביטחון לזירה".

עוד אמרה כי "הנהג היה גבר צעיר שלדעתי חזר אחרי מסיבה. הוא נסע במהירות גבוהה ושמעתי בום, הוא כנראה פגע בעמוד ובמשפחה. הילדה הקטנה ממש נכנסה מתחת לגלגלי הרכב, ואז ראיתי אותה ואת האבא מדממים. הם כנראה הלכו או חזרו מהפארק, התיק של הילדה עדיין מוטל פה".