הפעוט מת מבליעת חול בגן - ההורים יפוצו בכשני מיליון שקלים

יחיאל מיכאל הרבסט בן השלוש נחנק למוות לפני כשנתיים, בזמן ששיחק עם חבריו לגן בקריית גת. לפי עדות אחותו התאומה, שראתה את הטרגדיה, ילדים שפכו על אחיה דליים של חול ישירות לתוך הפה

זמן צפייה: 02:10

יחיאל מיכאל הרבסט בן השלוש, נחנק למוות לפני כשנתיים לאחר שבלע חול בשעה ששיחק בארגז החול שבגן הילדים בקריית גת – והכול ליד אחותו התאומה ומול הגננת. כעת, לאחר תביעה אזרחית, הוריו יקבלו 1,837,000 שקלים.

כאמור, לפני כשנתיים כמה מילדי הגן, בהם יחיאל ואחותו התאומה, יצאו לשחק בחצר. במהלך המשחק, החל יחיאל להיחנק לעיני אחותו, שסיפרה מה קרה. "היא מספרת שהם שיחקו בארגז החול ואח שלה שכב על הרצפה עם הנפים כלפי השמיים והילדים, עם דליים של חול, שפכו עליו את החול מלמעלה ישירות לתוך הפה", סיפר עו"ד גיורא אבן צור שמייצג את הוריו של יחיאל. "שהוא הרגיש שהוא נחנק, הוא קם ופנה לגננת שישבה כמה מטרים ממנו ולא ראתה את זה".

Hacyjp
יחיאל מיכאל הרבסט, נחנק למוות לפני כשנתיים לאחר שבלע חול | צילום: החדשות 13

פרמדיקית של מד"א שהגיעה לזירה סיפרה בבית המשפט על הרגע שבו פגשה את הגננת: "היא אמרה לי שהילדים שיחקו בגן, בחול, והילד המנוח יחד עם עוד ילדים הכניסו חול לתוך הפה שלו. הם שיחקו ואז הוא רץ כשהוא כחול בפניו, ניסה לבקש ממנה עזרה והתמוטט. המטפלת אמרה לי שהיא ניסתה לטפל בו על ידי שפיכת מים פנימה, זאת אומרת חול רטוב, בוץ, מה שהקשה מאוד על השאיבה".

Qkdmto
עו''ד גיורא אבן צור | צילום: החדשות 13

מאמצי ההחייאה לא הועילו, והפעוט בן השלוש נפטר. הוריו הגישו תביעה באמצעות עורכי הדין גיורא אבן צור ואביתר קציר נגד העמותה לקידום התרבות והחינוך בקריית גת ונגד חברת הביטחון. אמנם עברו יותר משנתיים, והתביעה הסתיימה, אך חקירת המשטרה בחשד לרשלנות המטפלות עדיין נמשכת.