"הגשמת חלום - תמיד רציתי לשחק": הילדים שמופיעים בהצגות חנוכה

בזמן שרוב הילדים בני גילם עסוקים בשיעורי בית ובחוגים, ליה, גיא ושי מבלים שעות ארוכות בחדרי החזרות - בהכנות אינטנסיביות לקראת המופעים שבהם הם משתתפים במהלך החג. "חיכיתי לזה הרבה"

זמן צפייה: 03:30

בזמן שרוב הילדים בגיל של ליה שפירא ממהרים הביתה מבית הספר, להכין שיעורים ולנוח – היא כבר עמוק בתוך החזרות למחזמר של חנוכה. "החלום שלי זה להופיע על במות", סיפרה בת ה-11 וחצי. "לשחק, לטרוף את הבמה". "מגיל חמש בערך התחלתי לשיר, ולשחק תמיד רציתי. זה היה מין חלום כזה שפתאום התגשם לי".

עם ליה בסטודיו ישנם עוד ילדים וילדות רבים שחולמים להיות שחקנים. בזמן שחבריהם לכיתה הולכים עם ההורים להצגות – הם משתתפים בהן. שתי הצגות ביום, כל יום.

עוד בחדשות 13:

"הנאות עולות כסף": חוויות ההורים והילדים שצפו בפסטיגל

נס גדול היה שם: מנהיגי העולם ואנשי תרבות מברכים לחנוכה

האם עוזר לאיים על ילדים שיכנסו ל"רשימה השחורה" של סנטה?

ילדים, ילדים שחקנים, חזרות,
ילדי בחזרות למופעי חנוכה

גיא גולדברג, למשל, רק בן 13 - וכבר משחק בתפקיד צ'רלי צ'פלין. תוך כדי החזרות וההופעות בלוח הזמנים הצפוף של חנוכה, הוא מוצא זמן לאודישנים נוספים. גם שי הראל, בת 15 בלבד, מככבת בתפקיד הראשי במחזמר "אנני" לצידם של נתן דטנר ומיקי קם. "חיכיתי לזה כל כך הרבה, לתפקיד ראשי ראשון בהצגה כזאת. זה מטורף", סיפרה.

גיא גולדנברג
גיא גולדנברג בתפקיד צ'רלי צ'פלין

אחרי שמצליחים להשיג תפקיד טוב, מתחיל לחץ גדול אפילו יותר, ועומס כבד של שגרת עבודה קשה וימים שמסתיימים בשעות מאוחרות. "החלום הזה של להיות מפורסם כרוך בעבודה מאוד קשה", הסבירה ד"ר מיכל קלדרון, פסיכולוגית ילדים ומבוגרים. "ילדים שעולים על במה וחווים חוויה של הערצה – הנפילה מזה גם כן יכולה להיות מאוד גדולה. ההורים חייבים להיות שם, לשמור על הילדים ולפקח".