אלפים בבלפור: לאחר ההכרזה על סגר - ארגוני העצמאים שבו למחאה

אלפים הגיעו להפגין מול מעון רה"מ בירושלים. העצמאים שבו למחות בדרישה לקבלת פיצוי הולם: "סגר שני זה וידוא הריגה". 9 מפגינים נעצרו או עוכבו לחקירה בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים

זמן צפייה: 01:56

אלפי מפגינים הגיעו הערב (שבת) למחות בבלפור מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו. המספרים נמוכים יותר מבשבועות הקודמים, אך ארגוני העצמאים שבו למחאה בעקבות ההכרזה על סגר נוסף בחגים. תשעה בני אדם נעצרו או עוכבו לחקירה בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים.

במקביל, מאות בהפגנת התנועה לאיכות השלטון מול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה. השחקנית אורנה בנאי דיברה בהפגנה ואמרה: "כיסא המלכות שנתניהו ריפד לעצמו במשך שנים בשנאה ובהסתה ובפילוג בין האזרחים במדינה, שכבות על שכבות של שיסוי מגזר במגזר וגזענות ושקרים ונוכלות, כל הדבר הזה שהוא עמל עליו במשך שנים מתחיל לרעוד לו מתחת לישבן השבע שלו. אנשים יוצאים להפגין נגד הכישלון שלו והוא מנסה לסגור אותם בבתים. אין לך מנדט להטיל עלינו סגר. נתניהו הוא דיקטטור בהתהוות ואנחנו בני ערובה".

איתי וגמן, איש התאחדות התעשייה וספר, אמר לחדשות 13: "החליטו לתת לנו גזר דין מוות. אנחנו לא נסכים. אנחנו לא נסגור עד שנקבל פיצוי. הסגר הראשון כמעט חיסל אותנו, הסגר השני זה גזר דין מוות – זה פשוט וידוא הריגה. אני מתכוון להשאיר את העסק פתוח, אני בטוח שחברי יצטרפו. אני אשאר פתוח – אם לא יהיה הסדר כספי מראש, מהשקל הראשון, פשוט מאוד".

לכתבות נוספות בנושא >> 

האנשים שמאחורי שירי מחאת בלפור: "מוזיקה מבטאת אידיאולוגיה"

ההיערכות להפגנות בי-ם: לראשונה – בראש הכוח יעמוד מפקד המחוז

מחאה נגד נתניהו בבלפור
מחאה נגד נתניהו בבלפור | צילום: חדשות 13

התאחדות בעלי האולמות הודיעו מוקדם יותר כי לראשונה גם הם יגיעו לבלפור, זאת לטענתם על מנת "להילחם נגד מדיניות ממשלת ישראל שפגעה ורמסה את ענף האירועים והשמחות".

בתוך כך, מסתמן שבמידה שאכן יהיה סגר בחגים - לא יהיו מגבלות חדשות על השתתפות בהפגנות. זאת, בשל רשימת החריגים שבסעיף 7(1) לחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש, שבו מופיע היתר לצאת מהבית לצורך השתתפות בהפגנות.