עימותים במחאה באום אל-פחם: ח"כ ג'בארין נפגע בגבו מרימון הלם

במהלך הפגנה שבועית נגד אוזלת ידה של הממשלה בטיפול באלימות, המשטרה הפעילה כוח וגרמה לפציעתו ח"כ מהרשימה המשותפת": "משטרה גזענית ואלימה". המשטרה: 8 שוטרים נפצעו קל

זמן צפייה: 00:42

חבר הכנסת ד"ר יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) נפגע בגבו מרימון הלם שנורה לעברו על ידי כוחות המשטרה במהלך הפגנה שהתקיימה היום (שישי) באום אל-פחם נגד אוזלת ידה של הממשלה בטיפול האלימות בחברה הערבית.

"פוניתי לקבלת טיפול רפואי במרכז אלנור באום אלפחם יחד עם ראש העירייה ועשרות הפצועים. כדור הגומי שנורה על גבי הוא לא הסיפור - הסיפור הוא משטרה גזענית שאלימה על מפגינים, וממשלה שמפקירה את החברה הערבית כבר יותר מדי שנים. אנחנו דורשים צדק וביטחון אישי!", כתב הח"כ הערבי בטוויטר לאחר שנפגע.

תגובת משטרת ישראל: "בשעות הצהריים החלה הפגנה אלימה באום אל פאחם שכללה ניסיון לרדת ולחסום את ציר 65 ויידוי אבנים מסיבי לעבר השוטרים, במהלכן נפצעו באורח קל 8 שוטרים. למרות ניסיונות חוזרים ונשנים במשך השבוע להידברות עם ראשי המפגינים וביניהם ראש העיר, לא זכינו לשיתוף פעולה מצידם, דבר שהוביל להתפרעות אלימה ממנה נפגעו אזרחים ושוטרים. אנו נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק אולם לא נאפשר הפרות סדר אלימות וכל ניסיון לפגוע בשוטרים או באזרחים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רק 0.07% מהמחוסנים אובחנו חיוביים שבוע לאחר קבלת המנה השנייה

מת מפצעיו לוחם הנח"ל סמ"ר יונתן גרנות שנפגע מירי חברו

אמ"ן: לשקול מחדש את צעדי פתיחת המשק הבאים בשל העלייה בתחלואה

חבר הכנסת יוסף ג'בארין בטיפול לאחר שחטף רימון הלם בגבו
חבר הכנסת יוסף ג'בארין בטיפול לאחר שחטף רימון הלם בגבו

בתגובה לפציעתו, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה צייץ: "חברי יוסף ג׳בארין נפגע בגבו מרימון הלם בהפגנה נגד האלימות באום אל פחם. אני מחזק את יוסף ג׳בארין ואת תושבי אום אל פחם האמיצים שיוצאים להפגין מדי שבוע נגד האלימות ונתקלים באלימות משטרתית קשה. זוהי התוצאה של ממשלה גזענית ומשטרה אכזרית שמתייחסות לאזרחים כאל אוייבים".

גם חברת סונדוס סאלח הגיבה לאיורע בו נפצע חברה לסיעה וכתבה בטוויטר: "במחאה נגד הפשיעה המאורגנת והפקרת הביטחון האישי בעיר - אלימות משטרתית קשה. עשרות מפגינים מול עשרות שוטרים חמושים. רימוני הלם. פצועים, בינהם ראש העיר וח"כ יוסף ג'בארין. יש עצורים. מפקד התחנה חייב להתפטר".

כמו כן, גם חברת הכנסת היבה יזבק כתבה: "משטרה שמשתמשת בכוח ואלימות ברוטאלית לדיכוי מחאה עממית נגד פשיעה ואלימות בחברה הערבית היא משטרה פושעת וגזענית. לבי עם המפגינים באום אל פאחם".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה על האירוע כי "מדוע שוב התוצאה של הפגנה נגד הפשע והאלימות היא פגיעה במפגינים, בהם ח"כ וראש העיר, במראות שלא היינו רואים בשום עיר יהודית? אם המשטרה הייתה משקיעה את אותה אנרגיה נגד ארגוני הפשיעה במקום מול המפגינים - לא היה צורך בהפגנה מלכתחילה".