מתוך הכאב המשותף: הקייטנה לילדים שכולים שפועלת כבר חמש שנים

לקייטנה המיוחדת מגיעים ילדים שאיבדו את קרוביהם מכל סיבה שהיא. אחד מהם הוא איתי מזרחי שאיבד את אביו לפני חמש שנים בפיגוע בתרקומיא. "הצוות תומך בנו, ואנחנו תומכים אחד בשני"

זמן צפייה: 03:20

איתי מזרחי בן ה-13, שאיבד את אביו בפיגוע, הוא משתתף קבוע בקייטנה בלתי שגרתית: קייטנת קיץ לילדים שכולים, המתקיימת זו השנה החמישית.

"כל מי שאיבד קרוב משפחה נמצא במחנה", סיפר איתי בריאיון ל-"שש - אמנון לוי". "זה לא משנה אם זה פיגוע, תאונת דרכים או תאונת עבודה". עוד ציין כי בקייטנה יש מאות ילדים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אוחנה על הדחת פלמור: "לא אירתע מהלחץ של השמאל והתקשורת"

מולר בקונגרס: "חקירת טראמפ – מאתגריה הגדולים של הדמוקרטיה"

בעקבות החלטת בית המשפט: הסתיימה שביתת האחיות

איתי מזרחי, איבד את אביו בפיגוע ומשתתף בקייטנה לילדים שכולים
איתי מזרחי, איבד את אביו בפיגוע ומשתתף בקייטנה לילדים שכולים

איתי מזרחי, איבד את אביו בפיגוע שאירע ב-2014 בעת חג הפסח, באזור חברון, סמוך לעיירה הפלסטינית תרקומיא. "הייתי יחד איתו ברכב", סיפר. "גם אני נפצעתי מרסיסים, אני זוכר הכל – את הירי, את כל הצעקות. גם אמא שלי נפצעה משני קליעים". איתי היה אז בן שמונה וחצי. "לא הבנתי מה קרה באותם רגעים. רק אחרי החג סיפרו לנו שהרופאים ניסו להציל את אבא והוא מת".

בקייטנה יש מטפלים ומדריכים שמעניקים לילדים תמיכה מיוחדת. "הם מאוד עוזרים להקל על הכאב, וגם כשקשה אתה יודע שאתה יכול לדבר עם כל אחד מהצוות". אמר איתי והוסיף כי לעתים הילדים מדברים גם ביניהם על הקשיים באופן לא פורמלי. "אם קשה למישהו אתה עוזר לו ואתה תומך בו, ואם קשה לך הוא עוזר לך ותומך בך", אמר. "היה לי חבר שהיה לו קשה. פשוט תמכתי בו, עזרתי לו והייתי איתו".

קייטנת הילדים השכולים
קייטנת הילדים השכולים | צילום: טליה אבו דנן
סנצ ברוך מזרחי, נהרג בפיגוע ב-2014
סנ''צ ברוך מזרחי, נהרג בפיגוע ב-2014

עוד סיפר כי קל יותר להיות במחנה עם ילדים כמוהו, שחוו אובדן קשה, "כי הם חוו את זה והם יודעים מה זה". עם זאת הזכיר כי מדובר בקייטנה, והילדים עושים הרבה מאוד כיף. "אם אתה לא רוצה להרגיש כאב אתה יכול גם ליהנות, אנחנו הולכים לפעמים לסופרלנד, לפארקי מים ולבריכה. כיף, אבל גם מורכב".