"הולכת לביה"ס גאה": בחזרה לנערות שהשתתפו במחאת יוצאי אתיופיה

רגע לפני שהן עולות לכיתה ט', ספיר קיברט וליאל בלטה מספרות על ההתעצמות שלהן אחרי הכתבה בחדשות 13, שבה דיברו על השתתפותן במחאות על הירי בסלמון טקה. "מקווה שבחופש הבא אשלוט יותר בחיי"

זמן צפייה: 03:31

שנת הלימודים יוצאת לדרך, אבל ספיר קיברט וליאל בלטה, שעולות לכיתה ט' והשתתפו במחאת העדה האתיופית על מותו של סלמן טקה, חוזרות לבית הספר בתחושה אחרת. צוות חדשות 13 פגש אותן בשיא הקיץ, כשהרחובות עוד בערו. "עוצרים אותנו ברחוב", סיפרה ליאל. "אומרים לנו 'כמה דיברתן יפה' ואני לא יודעת מה להגיד, כי אמרתי פשוט את מה שיש לי להגיד".

"הכתבה נתנה לנו מקום לבוא ולהביע את דעתנו בהרבה נושאים שלא יצא לנו לדבר עליהם", אמרה ספיר. "אמרתי בדיוק את מה שהיה לי להגיד, ועכשיו אני חוזרת לבית הספר גאה".

לכתבות נוספות בנושא >>

"מפחד להיות הקורבן הבא": הנערים ממוצא אתיופי על תחושת הזרות

בעקבות חקירת הירי בסלמון טקה: ראש מח"ש קיבלה מסרונים מטרידים

חוקרי מח"ש סבורים: גרסת הקצין שירה בסלמון טקה - אמינה

ספיר קיברט וליאל בלטה
ספיר קיברט וליאל בלטה | צילום: חדשות 13

ספיר וליאל שנולדו בארץ דיברו אז על תחושת הזרות וחוסר השייכות בחברה הישראלי. אבל קיץ 2019 היה בעבורן גם נקודת מפנה, ואפילו רגע משנה תודעה בדרך להגשמת החלום הישראלי שלהן.

"בחופש הגדול הבא אני מקווה לשלוט יותר על מה שקורה בחיים שלי", אמרה ליאל, "לפחות על הדברים שאני מסוגלת לשלוט עליהם". ספיר אמרה שהיא במקום טוב, "אבל תמיד אני שואפת להיות במקום טוב יותר".

שלמה, אברהם, ליאל וספיר, בני נוער ישראלים אתיופים שהשתתפו במחאה על מותו של סלמון טקה
שלמה, אברהם, ליאל וספיר, בני נוער ישראלים אתיופים שהשתתפו במחאה על מותו של סלמון טקה | צילום: חדשות 13