עשור של עלייה: כרבע מיליון עולים הגיעו לישראל מ-150 מדינות

מדוח הסוכנות היהודית עולה כי מרבית העולים בעשר השנים האחרונות הגיעו מרוסיה, אוקראינה, צרפת וארה"ב. 2019 מסתמנת כשנת שיא עם הגעתם של כ-34 אלף בני אדם. "עלו מתוך תחושת שייכות עמוקה"

יו״ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג עם עולים שהגיעו בעשור החולף
יו״ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג עם עולים שהגיעו בעשור החולף | צילום: דוד סאלם, זוג הפקות

מתחילת שנת 2010 ועד לסוף שנת 2019, כך על פי התחזית, יעלו לישראל למעלה מ- 255,000 עולות ועולים חדשים מכ- 150 מדינות שונות. כך עולה מנתוני סיכום העשור של הסוכנות היהודית שפורסמו היום (שבת). 2019 מסתמנת כשנת שיא בעלייה בעשור החולף, עם הגעתם של כ-34 אלף עולים.

יצחק הרצוג, יו"ר הסוכנות התייחס לדברים ואמר: "בעשור החולף הגיעו בסיוע הסוכנות היהודית יותר מרבע מיליון עולים, שבחרו בישראל מתוך תחושת שייכות עמוקה ומתוך רצון לבנות במדינה הזו את העתיד שלהם ושל ילדיהם".

על פי נתוני הסוכנות, 130 אלף בני אדם, יותר מחצי מהעולים שהגיעו לישראל, היגרו ממדינות ברית המועצות לשעבר, בהן רוסיה, אוקראינה ובלרוס. יותר מ-55 אלף אנשים הגיעו ממדינות אירופה, כשהעלייה מצרפת הגיעה לשיא של כל העשורים עם הגעתם של כ-38 אלף בני אדם. מדינה נוספת שממנה הגיעו עולים רבים הייתה אתיופיה, עם כ-10,500 בני אדם.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הגיעו לפנות גופת קשישה שמתה מזקנה – ומצאו את בעלה המת במקפיא

אמנות או נמות: ביקור במוזיאונים – עשוי להוביל לאריכות חיים

תפסו גלים: להקת דולפינים הצטרפה לגולש המופתע • צפו

תיירים יורדים ממטוס בנתב"ג
תיירים יורדים ממטוס בנתב"ג | צילום: רויטרס

עוד ציינה הסוכנות כי זרם העלייה מארצות הברית ממשיך ועומד על יותר משלושת אלפים עולים בשנה. כמו כן, העלייה מברזיל זינקה לדברי הסוכנות "לשיאים חדשים בעשור הזה". בראשית העשור עלו בממוצע כ-200 אנשים בשנה ואילו במחצית השנייה שלו הגיעו בממוצע כ-600 עולים ברזילאים מדי שנה. כמו כן, חשף הדוח כי למעלה מ- 3,040 עולים הגיעו ממדינות המזרח התיכון וממדינות נוספות שלישראל אין עמן יחסים דיפלומטיים.

נוסף אליהם, הגיעו גם יותר מ-1,950 עולים מאזור אוקיאניה, כשרובם היגרו מאוסטרליה, 1,700 ממדינות אסיה ואפריקה, 1,180 מהודו ואפילו מאזור סין והונג קונג הגיעו כ-190 עולים חדשים לישראל.

"הגעתם לכאן מכל קצוות תבל כדי להגשים את החלום הציוני ולחזק את מדינת ישראל , אמר הרצוג במפגש השבוע עם עולים חדשים שהגיעו בעשור האחרון לישראל, וילדיהם.