סורבה עליית ישראלים לטיסה ליוון - כי אינם בעלי דרכון אירופי

עשרות נוסעים הגיעו לנתב"ג כדי לטוס לאתונה בטיסה של חברת "אג'יאן איירליינס", אך נשלחו הביתה. לדברי נציגי החברה, כניסת ישראלים למדינה תיאסר עד 29 ביוני

זמן צפייה: 05:29

עשרות ישראלים הגיעו היום (ראשון) לנמל התעופה בן גוריון, כדי לעלות לטיסה הראשונה לאתונה של חברת "אג'יאן איירליינס" - אך עלייתם לטיסה סורבה, מכיוון שאינם מחזיקים בדרכון אירופי. לדברי נציגי חברת התעופה, ישראלים לא יוכלו להיכנס ליוון עד 29 ביוני.

"חברת אג'יאן פתחה את האתר שלה לטיסות", אמר בכעס אחד הנוסעים. "עשיתי הזמנה עם דרכון ישראלי ועכשיו לא מקבלים אותי - אומרים שלא יכניסו אותי. אין לך דרכון אירופי – לא יקבלו אותך".

עוד בחדשות 13:

תקרית דיפלומטית משונה: פולין פלשה לצ'כיה "בטעות"

"קורע לב": גופת ישראלי שמת בארה"ב בזמן המגפה – לא הושבה לארץ

קורונה בסיירת מטכ"ל: עשרות תומכי לחימה הוכנסו לבידוד

ישראלים בנתב''ג שסורבה עלייתם לטיסה ליוון
ישראלים בנתב''ג שסורבה עלייתם לטיסה ליוון | צילום: חדשות 13

משגרירות ישראל באתונה נמסר בתגובה: בעקבות פרסומים בתקשורת הישראלית לגבי סירוב כניסה ליוון למחזיקי דרכונים ישראלים, מבקשים להבהיר כי יוון מצייתת להנחיית האיחוד האירופאי בדבר איסור כניסת תיירים ממדינות שאינן חברות בשנגן. האיסור הזה תקף בכל מדינות האיחוד החתומות על אמנת שנגן לכל הפחות עד ה-1 ביולי וחל על כל המדינות מחוץ לאיחוד האירופי".

במהלך חודש יוני צפויים מנהיגי יוון וקפריסין לבקר בישראל, כדי לדון בחידוש הטיסות לאור דעיכת משבר הקורונה בשלוש המדינות. ראש ממשלת יוון צפוי להגיע בימים הקרובים כדי לדון בחידוש הטיסות והתיירות בין המדינות וכן במתיחות עם טורקיה על רקע קידוחי הגז במזרח הים התיכון. זה יהיה ביקורו הראשון של ראש ממשלת יוון בחו"ל מאז תחילת משבר הקורונה.

ב-23 ביוני צפוי להגיע לישראל גם נשיא קפריסין ניקוס יחד עם משלחת של שרי החוץ, הביטחון, האנרגיה והתיירות. אנסטסיאדיס קיים בתחילת החודש שיחת וידאו עם ראש הממשלה נתניהו וסיכם עמו שהביקור יתקיים במועד המוקדם ביותר האפשרי בחודש יוני.

מטוס של חברת התעופה היוונית אג'יאן | צילום: רויטרס

במהלך שיחת הטלפון דנו נתניהו ונשיא קפריסין בחידוש הטיסות והתיירות בין שתי המדינות וכן בשיתוף הפעולה המשולש עם יוון על רקע המתיחות מול טורקיה בעניין קידוחי הגז במזרח הים התיכון.