פרס ישראל למפעל חיים ליהודה משי זהב וד"ר יוסף צ׳חנובר

גלנט הודיע כי השניים יקבלו את הפרס עבור תרומתם המיוחדת לחברה ולמדינה. משי זהב, שהוריו ואחיו מתו לאחרונה מקורונה, הוא יו"ר ארגון זק"א. ד"ר צ'חנובר הוא יו"ר קרן איסלר לסיוע לנכי צה"ל

זמן צפייה: 01:59

שר החינוך יואב גלנט הודיע היום (שלישי) כי חתני פרס ישראל בתחום מפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת התשפ"א הם יו"ר זקא יהודה משי זהב, וד"ר יוסף צ'חנובר, יו"ר קרן איסלר לסיוע לנכי צה"ל ולמשפחות שכולות.

בנימוקי הוועדה, נכתב כי הפרס למשי זהב ניתן לו על "תרומתו יוצאת הדופן הן לקידום הסיוע באירועי אסון, והן על פועלו לחיזוק האחדות וקירוב לבבות בחברה הישראלית". חברי הוועדה ציינו גם כי ארגון זק"א, "הפך לזרוע חיונית במאמצי חילוץ, הצלת חיים וזיהוי באירועי אסון בארץ ובעולם, ומהווה דוגמה ומופת לרוח ההתנדבות בחברה הישראלית על כל גווניה".

בסוף הדברים, סיכמה הוועדה כי "יהודה משי זהב מקדיש את חייו לאחדות ישראל מתוך תחושת שליחות ואמונה אמיתית בצורך בבניית גשרים ובקיום שיח בין כל מגזרי החברה כמפתח לחיים משותפים במדינת ישראל". כזכור, לאחרונה איבד משי זהב את אביו, אימו ואחיו שהלכו לעולמם לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה.

משי זהב הגיב על ההחלטה: "בחודש רווי כאב ודמעות באבל המשולש והקשה שהונחת עלי, זלגו מעיניי היום סוף סוף דמעות של שמחה עם הודעתו המשמחת של שר החינוך יואב גלנט על קבלת פרס ישראל. בהמשך היום אעלה לקברם של הורי ז"ל לבשר להם את הבשורה המשמחת, ולגרום להם לרגעים של קורת רוח. הפרס הוא לא רק שלי בלבד אלא של אלפי מתנדבי ומתנדבות זק"א בארץ ובעולם המוסרים נפשם בעזרה לזולת, בהצלת חיים ומתן כבוד המת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הסייעת לא התחסנה – 16 ילדים ו-2 נשות צוות בגן ברמה"ש נדבקו

השר אוחנה נפגש עם אריה שיף: "צריך לבטל את כתב האישום נגדך"

4,624 נדבקים ביממה – 5.2% מהבדיקות חיוביות; 729 במצב קשה

שר החינוך יואב גלנט ויו''ר זק''א יהודה משי זהב
שר החינוך יואב גלנט ויו''ר זק''א יהודה משי זהב | צילום: עודד קרני, לע''מ

בנימוקי הוועדה למתן הפרס לד"ר צ'חנובר, נכתב כי הפרס ניתן לו על "תרומתו המשמעותית למדינה במגוון תחומי עשייה: הביטחון, הכלכלה, המשפט ויחסי החוץ, בשירות הציבורי ומחוצה לו". עוד נכתב כי "במהלך עשייתו רבת השנים, הייתה לו השפעה מכרעת על קידום האינטרסים של המדינה בצמתי הכרעה רבים, כגון: הסכם השלום עם מצרים, הסדרת יחסי החוץ בעיתות שלום ומשבר וכן בפעילויות מרכזיות הנוגעות לביטחון המדינה - גלויות ונסתרות מן העין".

"בזכות פועלו ואישיותו יוצאת הדופן", הוסיפו חברי הוועדה, "זכה לאמונם המלא של ראשי המדינה לדורותיהם במשך עשרות שנים ולהכרה והוקרה בין-לאומית נרחבת כנציגה של מדינת ישראל. בנוסף, פעל ועדיין פועל בהתנדבות ומתוך תחושת שליחות, למען הקהילה והחברה בישראל בתחומים רבים ומגוונים כגון: מלחמה בסמים, סיוע לנכי צה"ל, קליטת עלייה ועוד".

ד''ר יוסף צ׳חנובר ושר החינוך יואב גלנט
ד''ר יוסף צ׳חנובר ושר החינוך יואב גלנט | צילום: עודד קרני, לע''מ

בראשות הוועדה הבוחרת, עומד מנהל המרכז הרפואי שיבא פרופסור יצחק קרייס. שאר חברי הוועדה הם: כלת פרס ישראל מרים פרץ, חתן פרס ישראל ישעיהו לוי, תא"ל (במיל') יהודית גריסרו ורקטור אוניברסיטת בר-אילן לשעבר, פרופסור חיים טייטלבאום.