"קרה נס גדול": אפרת שנפצעה אנושות מפגיעת הברק מדברת לראשונה

שבוע אחרי ששבה להכרתה וכמה שעות לאחר ששוחררה לביתה, הודתה אפרת חזות לעם ישראל על התמיכה. בעלה, אלעזר חזות, עדיין מתקשה לעכל את שאירע: "אני נפעם כשאני רואה אותה לידי"

זמן צפייה: 02:04

שבוע אחרי ששבה להכרתה, אפרת חזות שנפגעה אנושות מברק בחוף בזיקים, סיפרה הערב (חמישי) לראשונה בריאיון לחדשות 13 על תחושותיה: "אני מודה לבורא עולם ולעם ישראל - היה לנו נס גדול". בעלה, אלעזר חזות, עדיין מתקשה לעכל את שאירע: "כל רגע שהיא לידי אני מודה לאל, כל מצמוץ שלה אני נפעם", סיפר.

לבעלה היה תפקיד מרכזי בכך שאפרת הצליחה להישאר בחיים. "ראיתי את אשתי מוטלת ללא רוח חיים, לא מגיבה וקרה כמו גופה. התקשרתי למד"א והתחלתי לעשות לה עיסויים", שחזר אלעזר את רגעי הדרמה. "יש לי חוויות לא נעימות מהאירוע הזה - לראות את אשתי ללא הכרה ואת אח שלי ללא רוח חיים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

"מי פצוע ובאיזה מצב?": השיחה בווטסאפ המשפחתי אחרי פגיעת הברק

"אהוב על כולם": אשר חזות שנהרג ממכת ברק הובא למנוחות

"עשרות אלפים מתים מהם בכל שנה": כיצד תתגוננו בעת סופת ברקים?

אפרת ואלעזר חזות שנפגעו מברק בחוף זיקים
אפרת ואלעזר חזות שנפגעו מברק בחוף זיקים | צילום: חדשות 13

עם שחרורה היום, חזרה אפרת לבית המשפחה והצטרפה לשבעה על אשר חיים חזות, בן ה-14, שמת מפצעיו יום לאחר פגיעת הברק. אשר פונה לבית החולים ברזילי במצב אנוש, ולאחר שמאמצי ההחייאה כשלו נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. יום לאחר מכן נקבר בבית העלמין בבאר שבע.

כזכור, בשבוע שעבר, במהלך חול המועד סוכות, נפגעו מברק חמשת בני משפחת חזות, תושבי העיר באר שבע, בעת שטיילו על חוף הים בזיקים לאחר ששרשרת סופות רעמים חמורות השתוללו באזור. מלבד אפרת ואשר חיים חזות, שלושה בני משפחה נוספים נפצעו קל עד בינוני באירוע - אלעזר חזות בן ה-24, אלחנן חזות בן ה-17 ופדות בת ה-13.

אשר חזות
אשר חזות

בתיעוד מהשניות הראשונות שאחרי הפגיעה, ניתן לראות את הצעירים שהיו בחוף ליד בני המשפחה רצים לעבר סוכת המציל כדי להזעיק את כוחות ההצלה. מיד לאחר מכן, כבר אפשר לראות את ניידת טיפול נמרץ מגיעה למקום ואת צוות התחזוקה של חוף זיקים רץ על מנת להכווין אותם להגיע לנקודה שבה שהו בני המשפחה.