המפכ"ל על האסון במירון: "לא מרגיש אשם, עשיתי כל מה שיכולתי"

בריאיון לחדשות 13, סירב שבתאי לדרוש ועדת חקירה לאסון, ואמר כי מעוניין בוועדה ממלכתית "נטולת גורמים משפיעים". על הביקורת על הורדת המחסומים בי-ם: "לא בושה לעשות הערכת מצב מחדש"

זמן צפייה: 09:05

לאחר הביקורת שהושמעה נגד המשטרה ונגדו באופן אישי בשל אסון במירון, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי התייחס הערב (שישי) בריאיון לחדשות 13 לטענות ואמר: "אני לא מתנער מאחריות ולא מסתתר מאחורי כלום. אם הייתי מרגיש אשם, הייתי שם את המפתחות. אני עם מצפון נקי שעשיתי את כל מה שיכולתי עם הכלים שעמדו לרשותי, בתנאים שהיו - ועשיתי את זה על הצד הטוב ביותר, אני וכלל משטרת ישראל".

בנוסף, שבתאי הכחיש את הדיווח לפיו נסוג מדרישתו לפתוח ועדת חקירה עקב לחצים פוליטיים, בין השאר מהשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, ואמר: "ההחלטה היא שלי ואני נושא באחריות עליה. יש גבולות גזרה ברורים ביני לבין השר ויש לי עמוד שדרה מספיק חזק. לא הרגשתי לחץ פוליטי אלא פעלתי על פי התכנון, לפי מה שאני מכיר. הכתובת הייתה על הקיר, כמו שאמרו קודמיי. עשינו כל שביכולתנו על מנת לצמצם, למזער. לצערי, לא צלח".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר הפגישות עם סער ומיכאלי: בנט ולפיד נפגשו עם גנץ והורוביץ

טרור בלוני התבערה: שבע שריפות פרצו בעוטף עזה

לשכת בן גביר תפונה משייח ג'ראח – שוטרים יוצבו בבתי היהודים

קובי שבתאי, האסון במירון
קובי שבתאי, מפכ''ל המשטרה

בעניין המחסומים שהורדו בשער שכם לאחר אירועי האלימות שהתרחשו, הסביר שבתאי כי "אולי טעינו ברמה הפיקודית. זה לא בושה, לבוא ולעשות הערכת מצב מחדש ולשמוע את השיח. הורדנו את הברזלים אך אחרי יומיים הבנו שאין קשר בין הברזלים לבין ההד שהיה שם. אני לא חף מטעויות או משגיאות".

כמו כן, התייחס מפכ"ל המשטרה לפשיעה במגזר הערבי ולתוכנית המאבק בה, שכבר החלה: "מדובר בתוכנית שתטפל הן בצד התרבותי והן בצד החברתי. במקביל, בטיפול בפשיעה עצמה, מרמה של פשיעת הרחוב ועד לפשיעה הגבוהה יותר".