דודו של איתן ששרד את אסון הרכבל באלפים מאשים: "המשפחה נרצחה"

כשבוע לאחר שאיבד חמישה מבני משפחתו, גיא פלג סיפר בריאיון לחדשות 13 על תהליך השיקום של אחיינו בן ה-5, הפנה אצבע מאשימה כלפי בעלי האתר, ושיתף בתחושותיו הקשות: "האובדן בלתי נתפס"

זמן צפייה: 04:56

עשרה ימים לאחר אסון הרכבל באיטליה, גיא פלג, דודו של איתן בירן בן ה-5, היחיד ששרד את האירוע, סיפר הערב (רביעי) בריאיון מיוחד לחדשות 13 על הניסיון שלו להכיל את גודל הטרגדיה, על תהליך השיקום שמצפה לאיתן ועל האשמותיו כלפי האיטלקים על האובדן: "לא היה מדובר בטעות אנוש או בתקלה של אחד למיליון. זה פשוט היה נפשע, ומבחינתי בני המשפחה שלי פשוט נרצחו. אין דרך אחרת לתאר את זה", אמר פלג.

"גם שבוע וחצי אחרי, זה עדיין לא יורד בגרון", סיפר דודו של איתן והוסיף: "זה כאב אדיר שבן אדם רגיל לא יכול להכיל. באותו רגע ששמעתי את זה נפלתי אחורה". כשנשאל פלג על הדיווח לפיה אביו של איתן, עמית, חיבק אותו בעת הנפילה ובכך מנע את מותו, השיב: "זה לא ברור. ברכת הגומל אפילו לא יכולה לתאר את הנס שהיה פה. איתן שרד כמעט בלי פגע".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שינויים במינויים בחצי ה-2 של הקדנציה: שקד למשפטים, בנט לפנים

הצעת הפשרה בין מיכאלי לשקד: רוטציה בוועדה למינוי שופטים

אביעד משה נעצר בכלא בחשד שתכנן לאיים על שירה איסקוב

גיא פלג, אסון הרכבל, איטליה
גיא פלג, איבד את בני משפחתו באסון הרכבל באיטליה | צילום: חדשות 13

כשנשאל פלג לגבי מצבו את איתן בן ה-5, השיב: "נכון לעכשיו, הוא פקח את עיניו והוא אוכל לבד, אך לגמרי שכח את תאונת הרכבל", אמר דודו והסיף: "היו הרבה חששות לגבי נזקים בלתי הפיכים. כרגע, לא רואים פגיעות במוח או בעמוד שדרה. הוא ילד מאוד חכם, ורגוע. הוא גם לא בוכה, ואנחנו לא מבינים אם זה חלק מהטראומה". כאשר איתן שואל לגבי הוריו, סיפר פלג כי "אנו צריכים להיות זהירים מאוד בתשובותינו. אנו אומרים לו 'אימא כרגע ישנה', ו-'אימא כרגע לא יכולה לבוא'".

בהתייחסו של פלג לתהליך השיקום של איתן, אמר: "זה תהליך מאוד ארוך. הדבר הכי חשוב בעצם לילד זה שהוא יהיה מוקף בכמה שיותר אנשים שאוהבים אותו ורוצים אותו, ובאמת להרגיש שהוא פשוט נחנק מאהבה. בהמשך הוסיף לומר: "הדבר היחיד שכרגע אנחנו באמת רוצים, המשפחה, זה קצת שקט. חשוב להמשיך ולהתפלל למען איתן הקטן".

אסון הרכבל, איטליה
הרוגי אסון הרכבל באיטליה

המשפחות פלג ובירן, שאיבדו את יקירהן, ממשיכות לעקוב בכל עת אחר הדיווחים מאיטליה בדבר החקירה, כאשר בית המשפט שחרר ממעצר את שלושת החשודים, מנהלי אתר הרכבל שיועמדו לדין ככל הנראה בגין גרימת מוות ברשלנות. פלג טוען כי האיטלקים עשו זאת בעבור בצע כסף.