189 ראשי רשויות לנתניהו: העברת נתוני החולים שבשטחנו מתעכבת

במכתב ביקשו ראשי הערים והמועצות שיועבר המידע על החולים והמבודדים ביישוביהם: "מסירת המידע מתעכבת בשל התנהלות הזויה שבין המשרדים". משרד הפנים: "משרד הבריאות לא העביר את המידע"

זמן צפייה: 02:06

מגפת הקורונה: 189 ראשי רשויות מקומיות פנו היום (שני) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשו שיועבר המידע אודות המובדדים והחולים בשטחם אליהם. "כל עיכוב - משמעו הגדלת הסיכון להתפשטות המגפה. לרשויות יש יכולת לצמצם הדבקות על ידי אכיפת הבידוד. אי הימצאות המידע סכנה אמיתית לציבור", כך נכתב.

במכתב, התייחסו ראשי הרשויות לנימוקי הלשכות המשפטיות וכתבו: "דווקא בשעת חירום זו וכשמדובר בעניינים של חיים ומוות, מתעכבת מסירת המידע בשל התנהלות הזויה שבין הלשכות המשפטיות של המשרדים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-4,347; 63 מונשמים

"התחתנו אחד עם השני – ועם העבודה": ההורים שבחזית המאבק בנגיף

סיר מסבתא: משלוחי המזון המשפחתיים לא מפסיקים גם בימי קורונה

"בכל הכבוד הראוי, סוגיות של חסיון המידע ושמירה על צנעת הפרט של תושבינו היקרים, חשובות לא פחות לראשי הרשויות, אך חייבות לסגת מפני הצורך הדחוף שבמניעת התפשטותה של המגיפה הנוראה. התפלפלויות הנוגעות למאגרי מידע ולאבטחתם, בעת חירום זו, אינן יכולות לעלות בחשיבותן על צו השעה", נכתב.

בתגובה, נמסר ממשרד הפנים: "המשרד פנה למשרד הבריאות כדי לאפשר לרשויות לקבל באופן ישיר מידע אודות מבודדים ברשות. זאת, על מנת לאפשר היערכות לבידוד בית. לא קיבלנו את המידע ממשרד הבריאות, ואנו עושים כל מאמץ להסדיר זאת".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-3002201225' autoplay='0' credit='דוברות מרכז השלטון המקומי' desc='חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי' kid='1_ge3gj9mr' duration='32'']

בתוך כך, מניין הנדבקים בנגיף עלה הבוקר ל-4,347. בהם, 63 מונשמים, ו-80 במצב קשה. מניין המתים ממשיך כעת לעמוד על 15.

בין הנדבקים, 4,037 במצב קל, 81 בינוני ו-962 שטורם הוחלט כיצד לטפל בהם והיכן יאושפזו.

בתוך כך, המוסד הביא הלילה לישראל 30 מכונות הנשמה, 25 אלף מסכות N95 ומיליוני מסכות כירורגיות לשימוש הצוותים בבתי החולים ברחבי הארץ. בהמשך השבוע יובאו 160 מכונות הנשמה נוספות.

הבוקר, אובחנה חולת קורונה רבקה פאלוך, יועצת ראש הממשלה בנימין נתניהו לענייני חרדים והכנסת. פאלוך שהתה בקרבת נתניהו וכמה מן השרים בימים האחרונים, ומתקיימים כעת דיונים האם הוא צריך להיכנס לבידוד. פאלוך נבדקה לאחר שבעלה אובחן כחולה. גורמים במשרד ראש הממשלה מסרו: נפעל על פי הנחיות משרד הבריאות.

כזכור, לפני כשבועיים נתניהו וסביבתו עברו בדיקות קורונה שגרתיות - בהתאם להנחיות סמנכ"ל ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה. לאף אחד מהם לא הופיעו תסמינים טרם הבדיקה, וכולם נמצאו בריאים.

בתוך כך, ישיבת הממשלה שהייתה אמורה להיערך הלילה נדחתה והיא תיערך בהמשך היום. הישיבה הייתה אמורה לעסוק בהחמרת הגבלות התנועה ובצמצום משמעותי של עבודת המשק. בכירים במשרד הבריאות הסבירו כי נתניהו רוצה להחמיר משמעותית את ההגבלות ושוקל להעביר כמעט את כל המשק לעבודה מהבית, מלבד עובדים חיוניים.

פקידים בכירים אמרו לחדשות 13 כי "נתניהו רצה לעשות שינויים בנוסח תקנות החירום", והוסיפו כי הם "פועלים לתיקון והחמרת הנוסח של תקנות החירום שיאושרו בממשלה הלילה. את הכסף סופרים במדרגות".