קצין בכיר באמ"ן לפקודיו: "הכחשת רצח רבין - כהכחשת השואה"

ראש חטיבת המחקר באגף שלח מכתב למאות קצינים ביחידה: "הכחשת המניעים לרצח וזהות הרוצח - בגידה בדמוקרטיה". בין היתר, הגיעה האיגרת לבנו של מרדכי קידר - שהתבטאותו בעניין עוררה סערה

זמן צפייה: 01:16

לאחר התבטאותו מעוררת הסערה של ד"ר מרדכי קידר בנוגע לרצח רבין, ובמלאת 24 שנים לרצח, ראש חטיבת מחקר באמ"ן תא"ל דרור שלום שלח מכתב למאות קצינים ביחידה. "קמים אנשים חשוכים ומכחישים, בדיוק כמו מכחישי השואה, וכבר מקדמים באופן נלוז אמירות הכחשה לרצח המתועב", כתב הקצין, שדבריו הובאו על ידי העתונאי דביר עמר בעיתון ״שביעי״.

"הכחשת המניעים לרצח רבין וזהות הרוצח היא בבחינת מעשה בגידה בערכי דמוקרטיה, הקורא תיגר על יסודות החברה והמדינה", נכתב. בין היתר, המכתב הגיע גם לבנו של ד"ר קידר, המשמש כראש מדור בחטיבה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במקרה המדובר בחר המפקד לפנות לפקודיו באיגרת אישית שבה שיתף אותם בתחושותיו תוך שהוא מפגין אמירה פיקודית וערכית. כל ניסיון לקשור בין דבריו לאמירות פוליטיות כאלה ואחרות הוא פרשנות משוללת כל יסוד".

עוד בחדשות 13:

בכיר במשטרה על חקירת חפץ: "לא הייתי מאשר שימוש במידע אישי"

"חובות כספיים ותואר מזויף": העבר המפוקפק של החשוד ברצח אשתו

"נתן כיוון חדש בחיים": בי"ס המשקם נערי גבעות בסכנת סגירה

מרדכי קידר
מרדכי קידר | צילום: יוסי כהן, חבר הליכוד מכפר סבא

לפני כשבוע, כאמור, בהפגנת התמיכה שנערכה בכיכר גורן שבפתח תקווה, אמר ד"ר קידר כי יגאל עמיר לא רצח את רבין וכי הסיבה שהוא יושב בכלא בבידוד היא כדי למנוע מהאמת להישמע. דבריו זכו למחיאות כפיים ממשתתפי ההפגנה.

אוניברסיטת בר אילן, שבה קידר מרצה, גינתה את הדברים בכל תוקף והוא זומן לוועידת משמעת. ראש הממשלה נתניהו מסר כי הוא "מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין".

קידר, המרצה במחלקה לערבית בבר-אילן, טען כי רוצחו האמיתי של רבין הוא אדם שראשי התיבות של שמו הם י"ר והדגיש כי לא מדובר ביצחק רבין עצמו. "מי שעמד מאחורי העניין הזה הוא כנראה פוליטיקאי מוביל, שרצה לחסל את יצחק רבין מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו", הו