"תמצית הרוח הישראלית": אם אומנה ל-52 ילדים תשיא משואה

מארי נחמיאס, ניצולת שואה שנולדה בטוניסיה ועלתה לישראל, תשתתף בטקס העצמאות ה-71. בין הילדים שאימצה בעלי מומים שהוריהם נטשו אותם. "גידלה אותם במסירות ודאגה לכל מחסורם"

זמן צפייה: 00:26

מארי נחמיאס, שורדת שואה ואם אומנה ל-52 ילדים, תדליק משואה בערב יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל, כך הודיעה היום (שלישי) שרת התרבות והספורט מירי רגב. נחמיאס נולדה בטוניסיה, עלתה לארץ וחיה בדוחק במעברת חדרה ולאחר מכאן במעברה בעפולה.

"זכית לגדל עשרות ילדים, הנישאים מאז שהותם בביתך על פני רוחה הטובה של הנתינה; בפניהם משתקפות פנייך, פניה היפות של ההכלה; רוחה של האמא, שאמנם לא הביאה אותם לעולם אבל לעד נשאה אותם בליבה. את תמצית הטוב והרחום של הרוח הישראלית", כתבה רגב.

מארי נחמיאס | צילום: החדשות 13

כתבות נוספות בנושא:

רופאה עם שיתוק מוחין נבחרה להשיא משואה: "התגברה על כל מגבלה"

"סמל לניצחון הרוח הישראלית": יהודה פוליקר ידליק משואה

אימהות הנערים החטופים ידליקו משואה משותפת ביום העצמאות

בנימוקיה כתבה הוועדה הציבורית לבחירת משיאי משואות: "על אף קשיי החיים, פתחה נחמיאס את ביתה בפני עשרות ילדים ובהם תינוקות רבים שננטשו בלידתם בשל מומים מהם סבלו. היא עשתה כל שביכולתה כדי לספק להם בית חם ויציב, גידלה אותם במסירות ודאגה לכל מחסורם. נחמיאס מייצגת בפעולתה את עולי העלייה הגדולה שהשתיתו את החברה הישראלית על ערבות הדדית ועזרה לנזקק ואת אלפי משפחות האומנה בישראל".

ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, בירך את נחמיאס: "מארי היא גאווה עפולאית ועכשיו גם גאווה לאומית. רוחב ליבה ומסירותה ידועים בכל העיר ועכשיו גם ברחבי הארץ. תרומתה של מארי לערבות ההדדית של עם ישראל רבה וסיפורה, שישמע כעת בכל רחבי ישראל, מהווה דוגמה ומופת לכולנו".

יהודה פוליקר
יהודה פוליקר | צילום: שלומי פינטו

לצד נחמיאס, בטקס יום העצמאות הקרוב ידליקו משואה גם היוצר והמוזיקאי יהודה פוליקר, אבי נשר - קולנוען האחראי לשורה של סרטים שזכו להצלחה רבה בארץ ובחו"ל, אל"מ שי סימן טוב -המג"ד שנפצע אנוש ב"צוק איתן", ד"ר אוליאל, הרופאה הראשונה בישראל הסובלת משיתוק מוחין, וגיל שלמה - תלמידת כיתה י"א משדרות ופעילה מרכזית בעוטף עזה. כמו כן, יישיאו משואה גם איריס יפרח, בת גלים שער ורחלי פרנקל, אמהות שלושת הנערים החטופים מגוש עציון, גיל-עד מיכאל שער, יעקב נפתלי פרנקל ואיל יפרח, ראשי פרויקט בראשית, מוריס קאהן – נשיא עמותת SpaceIL, וכפיר דמרי, אחד משלושת מייסדי המיזם, ידליקו משואה ומנהיג הקהילה היהודית בפיטסבורג ג'ף פינקלשטיין, ש-11 בני אדם ממנה נרצחו בפיגוע בבית הכנסת "עץ החיים" בארצות הברית.