ההצלחה בגיל צעיר, הנפילה וההתבגרות: העשור הסוער של ישי גרין

את האקזיט הראשון שלו עשה ילד הפלא של עולם ההייטק כבר בזמן הלימודים. בהמשך הקים חברות נוספות, נזרק משתיים מהן ונקלע לקשיים. המשבר הוליד מחזה על חיי הזוגיות שלו - ורעב גובר להישגים

זמן צפייה: 12:36

יזם ההייטק ישי גרין, מוכר לחלקנו מהעונה הראשונה של סדרת הדוקו-ריאליטי מחוברים, שבה סומן כילד הפלא של עולם ההייטק. שמונה שנים עברו מאז וגרין הצליח למכור מספר חברות בבעלותו ולגרוף לכיסו כתשעה מיליון דולרים.

"הקמתי חברה ראשונה, "אוניגמה". מכרנו אותה ב-20 מיליון דולר", סיפר גרין. ,אחרי זה הקמתי את "סולוטו". מכרנו אותה ב-100 מיליון. והקמתי את "ספוט איי אם" ומכרתי אותה לאחרונה. כרגע אני לוקח חברות שנמצאות בדיוק בנקודה הזו של הפריצה ואני מעיף אותן קדימה".

ישי גרין במשרדי החברה שהקים
ישי גרין במשרדי החברה שהקים | צילום: חדשות 13

ההצלחה בגיל צעיר לא השביעה אותו ואין בכוונתו לפרוש מהעבודה שאליה בחר להתמסר – גם במחיר של טיפולי פסיכואנליזה חמש פעמים בשבוע. כעת הוא שוקד על השקת יישומון שיאפשר לכל אחד למחוק את היסטוריית הגלישה שלו ברשת. "אני מאוד רוצה שכולם ימחקו. אם כולם ימחקו את הפרופילים שלהם, ייגמר הסיפור של איסוף מידע על אנשים".

אולם מספר טעויות שהוא עשה בדרך כמעט והובילו אותו לאבד את כל כספו בהשקעות לא מוצלחות. הוא נזרק משתי חברות שהקים ולאחר שהתרגל לחיות ברמת חיים גבוהה ביותר, מצא את עצמו לפתע במרוץ ההישרדות המוכר של מעמד הביניים. "הגעתי למצב שאני צריך להגיד לאשתי: 'דפנה, פישלתי'".

הטיפולים הפסיכולוגיים והתהליך הפנימי שאילץ את עצמו לעבור, נשאו פרי ועזרו לו להתמודד עם האתגרים שניצבו בפניו. התקופה הקשה שגם גררה אחריה בעיות בזוגיות, הולידה את המחזה "פנסיה מוקדמת", המבוסס על חיי הזוגיות של השניים, ומוצג כעת ב"צוותא תל אביב" בבימויה של דפנה, אשתו של גרין.