אש פרצה במנוע - מסוק יסעור ביצע נחיתת חירום בדרום • תיעוד

תקלה טכנית שגרמה להתלקחות כלי הטיס, שנשא עליו מספר חיילים, אילצה את טייסיו לנחות סמוך לצומת בית קמה. לא היו נפגעים וצה"ל החל בחקירת נסיבות האירוע. כוחות כיבוי והצלה פועלים במקום

זמן צפייה: 02:43

מסוק יסעור של צה"ל נאלץ לבצע נחיתת חירום סמוך לצומת בית קמה שבדרום הארץ, בעקבות שריפה שפרצה במנוע. לא היו נפגעים באירוע והשוטרים שהגיעו למקום אספו אליהם את החיילים שהיו על המסוק. כוחות כיבוי והצלה שהגיעו לנקודת הנחיתה בשטחים הפתוחים של קיבוץ רוחמה פועלים לכבות את האש.

ככל הנראה תקלה טכנית היא שגרמה להתקלחות במנוע. מדובר במבנה של שלושה מסוקים שטסו יחד. הטייס באחד המסוקים הבחין בדלקה, הודיע לטייס במסוק השני - וביצע נחיתת חירום. הזיהוי המהיר של הטייסים את השריפה מנעה אסון גדול.

עוד בחדשות 13:

"יום הזעם" בגדה: עימותים בין פלסטינים לכוחות צה"ל

מבנה באשכול נפגע ישירות מפגז תועה ממצרים; אין נפגעים

פרסום ראשון: עמיד לירי רקטות? מיגון בגן ילדים בעוטף התפורר

מסוק היסעור עולה באש לאחר שנחת נחיתת חירום ליד בית קמה
מסוק היסעור עולה באש לאחר שנחת נחיתת חירום ליד בית קמה | צילום: חדשות 13

בכלי הטיס היו שלושה אנשי צוות אווירי ו-11 לוחמים מיחידת שלדג של חיל האוויר, שהיו בדרכם לאימון בדרום. השריפה במנוע התפשטה אל כל המסוק, שנהרס כליל. צה"ל החל בתחקור האירוע.

שלושה צוותי כיבוי הוזעקו למקום לאחר הנחיתה ולוחמי האש החלו בפעולות כיבוי לאחר שנוסעי המסוק פונו מהמקום. בשלב זה הושגה שליטה על השריפה. האירוע נמצא בחקירה של מספר גורמים.

לוחמי האש מכבים את השריפה שנוצרה לאחר נחיתת החירום
לוחמי האש מכבים את השריפה שנוצרה לאחר נחיתת החירום | צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191126-1909' autoplay='0' credit='' desc='דוברות כיבוי והצלה' kid='1_piqh62l4' duration='58'']

סגן טפסר, אבי הרוש, סיפר: "קיבלנו הודעה על שריפת מסוק מערבית לבית קמה. בגלל שמדובר באירוע מורכב הזנקנו למקום כוחות כיבוי נוספים וכאשר הגענו למקום פעלנו מיד לכיבוי השריפה וסריקה לאיתור לכודים. לשמחתנו כל יושבי המסוק יצאו שלמים ובריאים טרם הגעתנו למקום. כרגע הסתיימו פעולות הכיבוי ואנו בשליטה מלאה".

מסוק היסעור לאחר שהושגה שליטה על האש
מסוק היסעור לאחר שהושגה שליטה על האש | צילום: חדשות 13