אחד מבני המשפחה שנפגע מברק: "התעוררתי וראיתי את הכיפה שרופה"

אלחנן חזות, סיפר כי הוא ומשפחתו היו בתום הבילוי בחוף הים בזיקים והתכוננו לעזוב. אב המשפחה ביקש להתפלל למען בני משפחתו, ביניהם אח בן 14 שמצבו אנוש, ואשתו של אחד האחים במצב קשה

זמן צפייה: 04:21

אלחנן חזות, בן 17, אחד הפצועים מבני משפחת חזות שנפגעו ממכת ברק בחוף זיקים, סיפר היום (שלישי) כי "היינו בחוף, הייתי עם אחים שלי ושחינו, ישבנו בחוץ והיו ברקים, גיסתי כבר התקפלה, היינו לפני התקפלות, רצינו להתקפל, אני לא ראיתי מה קרה, פתאום התעוררתי וראיתי את הכיפה שרופה".

אחיו של אלחנן, אלעזר חזות, בן 24 שנפגע בינוני ואשתו במצב קשה, סיפר כי "אני, אשתי ושלושת אחיי היינו בחוף נטוש ליד זיקים. נפגענו מהברק וכולנו נפלנו לקרקע. לאחר כמה דקות הגיעו הצוותים הרפואיים שהתחילו בטיפול ובפינוי שלנו לבית החולים. מבקש שיתפללו לרפואת הפצועים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191015-1712' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_whrk4pxz' duration='46'']

לכתבות נוספות בנושא >> 

חמישה נפגעו מברק בחוף זיקים: נער במצב אנוש; צעירה נפצעה קשה

התחזית: גשם, ברקים וחשש חמור משיטפונות – אך חם מהממוצע

אלעזר חזות, שנפצע ממכת הברק בחוף זיקים | צילום: חדשות 13

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-articles-20191015-1711' autoplay='0' credit='' desc='גיא שלפקוב, עד ראייה ' kid='1_ha5otuum' duration='197'']

אב המשפחה ביקש שיתפללו לשלומם של הנפגעים, אפרת חזות בת 21 במצב קשה, אלחנן חזות בן 17 שנפגע בינוני ואשר חזות, הנער בן ה-14 שמצבו אנוש.

ד"ר גילי גבעתי, סגנית מנהל המרכז הרפואי ברזילי, סיפרה כי מצבו של בן ה-14 שהגיע במצב אנוש עדיין לא יציב ופעולות ההחייאה ממשיכות בבית החולים. עוד היא הוסיפה כי שלושה מהפצועים הגיעו לבית החולים בהכרה כשהם מתקשרים, והם סיפרו שהם ישבו על חוף הים ופתאום התעוררו אחרי שהיו מחוסרי הכרה: "הם לא יודעים מה קרה. זו פגיעה נדירה וקשה מאוד. פגיעת ברק זו עוצמת חשמל מאוד גבוהה, הרבה יותר מכל מתח ביתי ולכן הנזקים גדולים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191015-1728' autoplay='0' credit='' desc='סגנית מנהל בית החולים ברזילי' kid='1_id4v00we' duration='123'']

גיא שלפקוב, עד ראייה שהיה במקום האירוע וסייע לנפגעים, סיפר כי "כשהברק הכה ראיתי לבן. הברק היה ממש קרוב. זה היה נראה כאילו שזרקו רימון. ראיתי על הים בחור מנופף עם הידיים וצועק 'אמבולנס אמבולנס', אז רצתי לסוכת מציל כדי להזעיר אנשים. ראיתי שיש שם הרבה חבר'ה על הרצפה, לא מגיבים. ילדה קטנה צעקה 'אני לא מרגישה את הרגליים שלי', והיה בחור שפרכס. עשינו להם עיסויים עד שצוות מד"א הגיעו".

כאמור, מוקדם יותר היום חמישה בני משפחה תושבי באר שבע, ארבעה אחים ואשתו של אחד מהם, נפגעו מברק בעת שטיילו על חוף הים בזיקים. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בנער בן 14 שמצבו אנוש פעולות החייאה. כמו כן, ביצע פעולות החייאה בצעירה בת 21 שנפצעה קשה, הצליח לייצב את מצבה ולהחזיר לה את הדופק. נערה בת 13 נפגעה בינוני ומטופלת בטיפול נמרץ ילדים, צעיר בן 24, בעלה של הצעירה, נפגע בינוני ונער בן 17 נפגע בינוני.

האירוע התרחש ברקע של שרשרת סופות רעמים חמורות המשתוללות החל מאזור חוף עזה ועד לאזור באר שבע, שבהן ישנה תדירות ברקים גבוהה. עדיין לא ברור אם מדובר בפגיעה ישירה או שהם נגעו בחפץ כלשהו שהוביל להתחשמלותם. בבית החולים ממשיכים בשעה זו בביצוע פעולות על מנת לייצב את מצבם לאחר הפגיעה הקשה.

חובשים ופראמדיקים של מד''א מעניקים טיפול רפואי
חובשים ופראמדיקים של מד''א מעניקים טיפול רפואי | צילום: חדשות 13

על פי חלק מהדיווחים, הצעירים נגעו בכלי מתכת והוא נפגע ממכת ברק חזקה. זכי הלר, דובר מד"א, סיפר לחדשות 13: "האירוע שהתחיל סמוך לשעה שתיים, כשקיבלנו קריאות על שלושה צעירים שנפגעו במכת ברק. צוות היה בסמוך למקום הגיע למקום והחל לבצע בשניים מהם פעולות החייאה. הצעיר השלישי היה בהכרה מעורפלת, והצוות העניק לו טיפול רפואי".

פרמדיקית מד"א שהגיעה לזירה, קרן סלבודניק, הוסיפה: "בחוף היו שני צעירים מחוסרי הכרה, ואחד בהכרה מעורפלת. צוות מד"א שהיה בסמוך למקום החל לבצע פעולות החייאה בשניים מהצעירים שהיו ללא דופק וללא נשימה, ולהעניק טיפול רפואי לפצוע נוסף בהכרה מעורפלת. מיד בהגיענו, יחד עם כוחות נוספים של מד"א, המשכנו בביצוע פעולות ההחייאה ובטיפול בפצועים. לבו של אחד מהצעירים שב לפעום, וכעת אנו ממשיכים לבצע פעולות החייאה בצעיר אחד, ולהעניק טיפול רפואי לשני הנפגעים הנוספים".