המשנה ליועמ"ש על נחל האסי: "קושי משמעותי בהתנהלות הקיבוץ"

יומיים לאחר שהושגה פשרה, עו"ד ארז קמינץ השיב לפניית ח"כ משה ארבל מש"ס באשר לסוגיית הנחל, וטען: "לציבור הרחב זכות גישה למים. התנהלות חברי קיבוץ ניר דוד לא יכולה להימשך לאורך זמן"

זמן צפייה: 00:35

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין ארז קמניץ, השיב היום (חמישי) לפנייתו של חבר הכנסת משה ארבל מש"ס בנושא סוגיית נחל האסי, ואמר כי "לציבור הרחב זכות גישה אל הנחל. קיים קושי משמעותי בהתנהלות חברי קיבוץ ניר דוד - היא לא יכולה להימשך לאורך זמן".

קמניץ הבהיר כי למרות שעמדת המדינה היא, כאמור, לאפשר לציבור גישה למים - "אופן מתן הגישה צריך להיעשות באמצעות הסדר תכנוני מתאים", לשון ההודעה. "במסגרת הסדר פשרה סוכם כי הקיבוץ יקדם תוכנית שתסדיר גישה לציבור אל הנחל בשטחים שמחוץ למשבצת הקיבוץ".

חברי  הקיבוץ, הסביר, מונעים מצד אחד באופן גורף את גישת הציבור אל הנחל, ומנגד - "נמנע מלקדם בשקידה ראויה, לפחות עד לאחרונה, את החלופה התכנונית אשר תסדיר גישה זו. יש לקדם פתרון בהקדם האפשרי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עקב מגפת הקורונה: בכמה התייקרו ביטוחי הבריאות לחו"ל?

ביירות: שוויץ של המזרח התיכון, או מגרש המשחקים של נסראללה?

"לא אכפת לי מה יגידו עליי": אברי גלעד על חייו מאחורי הסערות

נחל האסי שחוצה את קיבוץ ניר דוד
נחל האסי שחוצה את קיבוץ ניר דוד | צילום: Shutterstock

כזכור, ביום שלישי הוחלט כי הקיבוץ יפתח רצועה מהנחל לכלל הציבור. ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות יורם קרין והנהלת קיבוץ ניר דוד הוציאו הודעה משותפת לפיה הם מקווים כי "הפתרון שהושג יביא להרגעת הרוחות והפסקת האלימות".

הכניסה לרצועת הנחל תהיה ללא תשלום, באחריות תיירות ניר דוד, תחת מגבלות הקורונה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. ובהרשמה מראש. זאת לאחר שהפגנות רבות נערכו מול שערי הקיבוץ כאשר המוחים ביקשו גם להינות מפנינת הטבע. מספר תושבי האזור אף ניסו להיכנס לקיבוץ ולעיתים התפתחו אירועים אלימים בינם לבין כוחות האבטחה במקום.

בהודעה המשותפת של ראשי הרשויות נכתב כי "הרצועה תיפתח כמחווה של רצון טוב - אנחנו פועלים לקידום וביצוע תכנית אזורית כוללת של הזרמת מי האסי לבית שאן, תוכנית  אשר תצמיח כאן את הדור הבא לערכים של שותפות, וסולידריות אזורית. לא ניתן יד למאבקים ואלימות באזור. אנחנו מובילים שותפות ודרך, וכך אנו רוצים לראות גם את ילדינו, חיים בשכנות טובה ובשיתוף מלא".