"אישה שתטפל באישה": הכירו את יחידת החובשות החרדיות

לפני שנתיים הוקמה יחידת החובשות, שמקיימת הפרדה מגדרית מלאה, כדי להתאים למצבים שבהם יש צורך בנוכחות אישה בזמן אירועי חירום. "זה לא עניין דתי - זה עניין אנושי"

זמן צפייה: 03:21

גיטי ביר, אם לחמישה ילדים, מתווכת במקצועה החליטה להקים את יחידת החובשות החרדיות לפני כשנתיים, כשהבינה שלעיתים ישנו צורך בנשים בשטח בזמן אירוע חירום. "הייתי מגיעה לכל מיני קריאות שהייתי אומרת 'ואוו' הרבה יותר מתאים שתהיה פה עכשיו חובשת ולא חובש - אישה שתטפל באישה", סיפרה ביר.

לדבריה של ביר, "זה לא עניין דתי - זה עניין אנושי. היינו מגיעות לכל מיני מקרים שהאישה הרגישה מאוד לא בנוח שפתאום נכנס גבר, כל מיני מצבים שיותר מתאים שתהיה בהם אישה". ביר אף הסבירה כי "אנחנו נותנות מענה גם לחובשות שרוצות להתנדב בצורה מסוימת בדרך מסוימת וגם אנחנו נותנות מענה לציבור שמקבל את החובשות האלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אדם נפל לוואדי": נער הקפיץ את המשטרה – ונעצר בשל דיווח שווא

ראש השב"כ: "‏סיכלנו השנה יותר מ-560 פיגועים משמעותיים"

השף דוד ביטון שיבשל למנהיגי העולם שמגיעים לי-ם: "המתח עולה"

יחידת החובשות החרדיות
יחידת החובשות החרדיות | צילום: חדשות 13

היחידה מתנהלת בהפרדה מגדרית מלאה. החובשות עוברות השתלמות בקורסים נפרדים, ובמשמרת האמבולנס משובצות נשים בלבד, וזו גם הסיבה שהן הכשירו נהגות אמבולנס. "השאיפה שלי היא שכל אישה שמרגישה את הצורך לקבל טיפול רפואי בידי אישה שיהיה לה את המענה הזה. זה לא משנה חרדים, חילונים, יהודים או ערבים. זה דבר הכי בסיסי בעולם", אמרה ביר.