מיקי חיימוביץ': "לא אוכל לשבת במליאת הכנסת על כיסא מעור פרה"

חברת הכנסת המיועדת ביקשה מאלדשטיין להחליף את המושב שעתיד לשמש אותה באולם, לכזה המרופד בבד סינטטי. "מחשבה על ישיבה בכיסא כזה היא בלתי נסבלת" • הח"כים החדשים הגיעו ליום הכשרה בכנסת

זמן צפייה: 01:18

חברי הכנסת החדשים הגיעו היום (שני) ליום הכשרה מיוחד בכנסת, שבמהלכו שוחחו עם גורמים שונים, קיבלו סקירות מקצועיות והכירו את היחידות השונות במקום. מזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורוביץ, הציגה בפני הח"כים את מגוון הכלים הפרלמנטריים שבהם יוכלו להשתמש, בהם הצעות חוק, שאילתות, הצעות לסדר, נאומים בני דקה ועוד.

בתוך כך, חברת מפלגת כחול לבן, מיקי חיימוביץ', שיגרה מכתב ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בבקשה להחליף את מושב הכיסא שעתיד לשמש אותה במליאת הכנסת, לכזה שאינו מרופד בעור של פרה.

חיימוביץ', שמנהלת אורח חים טבעוני בשש השנים האחרונות, כתבה לאלדשטיין: "מבירור שנעשה בלשכתי עולה כי ריפוד כיסאות חברי הכנסת עשוי מעור פרה. כידוע, רוב העור המשמש בתעשיית מוצרי העור, מופק מחיות שנוצלו בתעשיות אחרות. אותם בעלי חיים עוברים סבל רב ורוב חייהם הם קורבנות של טיפול אלים והזנחה. מטעמים מוסרים ומצפוניים אינני עושה כל שימוש בעור בכל נוהלי חיי".

הכמתב שכתבה חיימוביץ' לאדלשטיין בגלל כסאות העור
הכמתב שכתבה חיימוביץ' לאדלשטיין בגלל כסאות העור | צילום: חדשות 13

חיימוביץ' הדגישה כי "כפי שלא יעלה על דעתי להזמין מכונית שבה המושבים מצופים בעור בעלי חיים, כך גם המחשבה שאת כל שעות הימצאותי במליאת הכנסת אעשה בישיבה על מושב שכזה היא בלתי נסבלת". לכן, ביקשה מיו"ר הכנסת כי עד תום פגרת הקיץ יוחלף הריפוד בכיסא שעתיד לשמש אותה, לריפוד דומה העשוי מבד סינטטי. חיימוביץ' הוסיפה כי "אם תימצא בעיה למימון השינוי, אני מציעה לממן זאת מכספי".

"בעתיד ייתכן כי מן הראוי באופן עקרוני לבחון החלפה של כל המושבים לכאלו שאינם עשויים מעור בעלי חיים", סיכמה. "כך תוכל הכנסת להוות דוגמה למניעת ניצול וסבל של בעלי חיים".

מיקי חיימוביץ' ביום הסתגלות לכנסת
מיקי חיימוביץ' ביום הסתגלות לכנסת | צילום: יצחק הררי דוברות הכנסת

במהלך יום ההכשרה לח"כים החדשים, התייחס יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לתחום החקיקה: "בכנסת היוצאת הונחו על שולחנה של הכנסת 5977 הצעות חוק – ב-77% מהן לא נגעו יותר לאחר שהונחו", סיפר. "אני לא בא בקריאה נרגשת שלא לחוקק – תחוקקו! אבל תראו את התמונה המלאה, תסתכלו האם זה דבר שיש לו היתכנות והאם מצדיק את כל המשאבים והכסף שמבוזבז על כך ממשלם המיסים".

יו"ר הכנסת ציין בדבריו גם את עבודת הכנסת בפיקוח על הממשלה, וקרא לכל חברי הכנסת החדשים ליטול בו חלק משמעותי. "זהו לא עניין של קואליציה ואופוזיציה – זה תפקיד של כולם כאן לפקח על עבודת הממשלה כל העת".

מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ', נשא דברים אף הוא: "כלל עובדי הכנסת, ואני בראשם, עושים ונעשה כמיטב יכולתנו לעמוד בהשגת יעדי הכנסת כרשות מחוקקת, כמפקחת על פעילות הממשלה וכבמה המרכזית לקיום שיח ציבורי".

הכתבה המלאה על יום ההכנה לחברי הכנסת החדשים - הערב במהדורה המרכזית