האקרים מקבוצת Black Shadow הדליפו מידע של מטופלים רפואיים

ההאקרים שפרצו לאתר "אטרף" הדליפו מידע של 290 אלף לקוחות של מכון "מור רפואה". בין היתר, הודלף תוכן הפנייה הרפואית של לקוחות בה מפורטות הבעיות הרפואיות מהן סובלים הקורבנות

זמן צפייה: 01:13

ההדלפה נמשכת: האקרים מקבוצת Black Shadow הדליפו הערב (שלישי) מידע רפואי אישי ורגיש של 290 אלף לקוחות שהשתמשו במערכת האינטרנטית לפניית לקוחות בנושאים רפואיים של "מכון מור". בין היתר, הודלף תוכן הפנייה הרפואית בה מפורטות הבעיות הרפואיות מהן סובלים.

כזכור, האקרים מקבוצת Black Shadow המזדהים עם איראן פרצו בשבת האחרונה למספר אתרים ישראלים והשביתו אותם. ככל הנראה הפריצה הייתה לחברת "סייברוורס" שמארחת את האתרים שנפרצו, בין האתרים נמצאות חברות האוטובוסים "קווים" ו"דן", אתר התיירות "פגסוס" ואתר היכריות הלהט''ב "אטרף", שאת המאגר שלו טענה הקבוצה מוקדם יותר היום שהיא הדליפה, לאחר שפג תוקף האולטימטום שנתנו לשלם מיליון דולר תוך 48 שעות כדי למנוע את ההדלפה. בהמשך לכך, ההאקרים הכריזו כי המידע שהשיגו עומד למכירה תמורת "עשרת אלפים דולר לסיסמא".

הודת קבוצת ההאקרים
הודעת קבוצת ההאקרים

ד"ר הראל מנשרי, ממקימי מערך הסייבר בשב"כ, התייחס לארוע התקיפה וטען כי "הרעש התקשורתי שעסק באתר 'אטרף' גרם לתוקפים להבין מה יש להם ביד. זאת אינה קבוצת תוקפים פלילית אלא מדינתית, לכן כל עניין הכסף לא היה רלוונטי כבר מההתחלה. ייתכן מאוד שהתוקפים כלל לא ידעו איזה מידע יניב להם התקיפה אבל אין ספק שההד והעיסוק התקשורתי של הימים האחרונים תרם בצורה דרמטית להבנה שלהם מה בעצם הם מחזיקים".

Whatsapp Image 2021 10 30 At 1
תמונה של האתרים שנפרצו על ידי ההאקרים

בעקבות פנייה של מחלקת הסייבר בפרקליטות, חסמה גוגל את הגישה לאתרי קבוצת Black Shadow דרך מנוע החיפוש שלה. כמו כן, חסמה הרשת החברתית טלגרם שני ערוצים נוספים של הקבוצה בהם הופץ מידע אישי שהושג באמצעות פריצה למאגרי מידע.