פעוט בן שלוש מת לאחר שנחנק מענב בכפר בגליל המערבי

הפעוט הובא למרפאה מקומית בכפר כיסרא בצפון במצב קריטי, שם נשלף מגרונו הפרי. לאחר שהונשם וקיבל תרופות - צוות מד"א פינה אותו למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם קבעו הרופאים את מותו

זמן צפייה: 01:21

פעוט בן שלוש מת היום (שלישי) לאחר שנחנק מענב בכפר כיסרא שבגליל המערבי. תחילה, הובא למרפאה מקומית בכפר כשהוא במצב קריטי, שם נשלף מגרונו הפרי. לאחר שהונשם וקיבל תרופות - צוות מגן דוד אדום פינה אותו למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם הוא הוכנס לחדר הלם, שם נמשך תהליך ההחייאה במשך דקות ארוכות - אך בסופו נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

ערן לפל, חובש רפואת חירום במד"א, סיפר: "כשהגעתי למרפאה הצטרפתי לרופא שביצע במקום פעולות החייאה ותוך שימוש בציוד רפואי מיוחד הוא שלף מגרונו של הפעוט שהיה מחוסר הכרה ענב. המשכנו בטיפול הרפואי שכלל מתן תרופות, הנשמות ועיסויים ופינינו את הפעוט תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים כשמצבו קריטי".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

נתניהו: "כדאי שאיראן תזכור שמטוסינו מגיעים לכל מקום במזה"ת"

החרדי ששוטר משך בפאותיו: "הפחד היה נורא – זו השפלה גדולה"

שק החבטות החדש של טראמפ – בריטניה: "השגריר איש טיפש מאוד"

אמבולנס - ארכיון
אמבולנס - ארכיון | צילום: החדשות 13

מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים, ד"ר זאב סוניס, הוסיף: "הפעוט הגיע למרכז הרפואי לאחר פעולות החייאה ממושכות שהחלו בשטח, ללא דופק ונשימה, עם אישונים מורחבים וסממנים של נזק ממושך. פעולות ההחייאה נמשכו מהרגע שהגיע, ולמרבה הצער, הרופאים נאלצו לקבוע את מותו".

לפני כשבועיים, פעוטה נחנקה מענב בגן ילדים בנתניה. צוות מד"א שהוזעק למקום ביצע בה פעולות החייאה ושלף מגרונה ענב שלם. עם חזרת הדופק היא פונתה לבית החולים לניאדו בעיר כשמצבה אנוש.

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, מתחילת השנה מתו שבעה ילדים כתוצאה מחנק, ומשנת 2008 מתו 111 ילדים כתוצאה מכך. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, אמרה: "חשוב להבין כי חנק היא הסיבה השלישית בשכיחותה לתמותת ילדים מהיפגעות. הסיבה לכך היא שאצל פעוטות קנה הנשימה צר מאוד ולכן מזון אשר נשאף עלול לחסום במהירות את דרכי האוויר. ניתן למנוע מקרים אלו על ידי הקפדה על האכלה בטוחה, כאשר הפעוט בישיבה ולא עוסק בכל פעילות נוספת במקביל - ונמצא כל זמן האכילה תחת השגחת מבוגר".