פצועת הפיגוע לסבתה: "רצנו לתחנה – זה קרה לפני שהספקנו להגיע"

רחל סילבצקי, שנכדיה נועם ונחום נביס מאושפזים לאחר שרכב פגע בהם, סיפרה לחדשות 13 כי נכדתה לא זוכרת את רגע הפיגוע. מוקדם יותר אמרה: "היינו אמורים להיות בנופש משפחתי וזה היה הלם גדול"

זמן צפייה: 03:18

פיגוע הדריסה בגוש עציון: רחל סילבצקי, סבתם של נועם בת ה-19 ונחום בן ה-17 שנפצעו בפיגוע הדריסה ביום שישי האחרון, סיפרה לחדשות 13 כי נכדתה לא זוכרת את רגע הפיגוע. "נועם אמרה לנחום שהם צריכים ללכת מהר לתחנה כדי לא לפספס את האוטובוס", אמרה. "היו להם שלוש דקות להגיע. הם מיהרו מאוד לתחנה ולפני שהספיקו להגיע זה קרה".

מוקדם יותר סיפרה סילבצקי בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר" כי "היינו אמורים להיות בנופש משפחתי בצפון וזה היה הלם גדול. כל עם ישראל צריך להתמודד עם דברים כאלה לפעמים". הסבתא סיפרה כי גם אמם של הילדים נפצעה בפיגוע לפני כמה שנים, כשאוטובוס התפוצץ. סילבצקי נזכרה באירוע וסיפרה: "אז ניהלתי כפר נוער חסידים, קיבלתי טלפון ודהרתי לירושלים". לדבריה, "זה אמנם אירוע טראומטי, אלא נצא מהאירוע הזה מחוזקים יותר".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190818-2125' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם רחל סילבצקי' kid='1_qws2n0sl' duration='124'']

רחל סילבצקי, סבתם של הנערים שנפצעו בפיגוע בגוש עציון
רחל סילבצקי, סבתם של הנערים שנפצעו בפיגוע בגוש עציון | צילום: החדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אחיו של אחד המחבלים מגוש עציון: "לא יודעים אם הם בחמאס"

בנשקים שלופים: תיעוד המצוד אחר המחבלים מהפיגוע בגוש עציון

פיגוע בגוש עציון: שני אחים נפצעו קשה ובינוני מדריסה

סילבצקי סיפרה כי נכדיה הם "בני נוער תמימים שחיכו לאוטובוס. הם לא היו בטרמפיאדה, אלא חיכו במקום מסודר". לדבריה, 50 המטרים האלה ביציאה מהיישוב אלעזר צריכים להיות מוגנים גם הם, משרד הבטחון צריך לדאוג לכך. יש שם הרבה צעירים שחיכו לאוטובוס שהיה אמור להגיע שלוש דקות אחר כך, ולא הספיקו. דיברנו איתם רבע שעה או 20 דקות קודם לכן".

פיגוע באזור גוש עציון
פיגוע באזור גוש עציון | צילום: החדשות 13

לגבי מצבם של הצעירים אמרה הסבתא כי נועם, שנפצעה בינוני בפיגוע במצב טוב. "היא ילדה מאוד חיובית, בת שירות לאומי מסורה". סילבצקי אמרה כי מצבו של נחום, שנפצע קשה מאוד, יציב.

כזכור, שני האחים נפצעו בפיגוע דריסה בכביש 60, סמוך ליישוב אלעזר שבגוש עציון. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לפצועים טיפול רפואי במקום ופינה את הנער לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית, ואת הצעירה לשערי צדק, כשהיא סובלת מחבלות ונחום נותח בבית החולים.

זירת אירוע הדריסה סמוך לאלעזר שבגוש עציון, שבו נפצעו שניים קשה ובינוני
זירת אירוע הדריסה סמוך לאלעזר שבגוש עציון, שבו נפצעו שניים קשה ובינוני | צילום: יוסף חיים ישראל. תיעוד מבצעי מד''א

"כשהגענו למקום ראינו בתעלה, מאחורי תחנת האוטובוס, נער וצעירה", סיפר פרמדיק מד"א ליאור לוי. "הנער היה מחוסר הכרה וסבל מחבלת ראש ומפגיעה רב מערכתית והצעירה הייתה בהכרה מעורפלת. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה של הנער ופינינו אותם בדחיפות לבתי החולים כשמצבו של הנער קשה ומצבה של הצעירה בינוני עד קשה".