בן 70 נפצע קשה בשריפה בדירה בבת ים; נכדתו חולצה במצב קל

הגבר סובל מכוויות בפלג גופו העליון והוא פונה מדירתו ברחוב חביבה רייק לבית החולים וולפסון כשהוא מורדם ומונשם. הנכדה בת השבע ושני שוטרים נפגעו קל משאיפת עשן

 שריפה שפרצה בבניין מגורים בראשון לציון
שריפה שפרצה בבניין מגורים בראשון לציון | צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז מרכז

גבר כבן 70 נפצע קשה עם כוויות בפלג גופון העליון בשריפה שפרצה היום (ראשון) בקומה השלישית רחוב חביבה רייק בבת ים. צוות מגן דוד אדום העניק לו טיפול רפואי במקום ופינה אותו לבית החולים וולפסון כשהוא מורדם ומונשם. נכדתו בת השבע פונה גם היא במצב קל, לאחר שנפגעה משאיפת עשן. שני שוטרים נפגעו קל באירוע.

אתמול פרצה שריפה בקומה השנייה של אחד המבנים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. שישה צוותי כיבוי והצלה הגיעו למקום ופינו את החולים והנוכחים בבניין. לא היו נפגעים, ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע.

מדוברות כיבוי והצלה מחוז ירושלים נמסר: "הצוותים הגיעו למקום עם מנוף חילוץ וכיבוי. הם זיהו את השריפה בקומה השנייה, שהפיצה עשן רעיל עד לקומה השמינית. בסיוע צוותי החירום של בית החולים, פונו חלק מהאנשים. במקביל, הם השתלטו על הלהבות, ואיווררו את הבניין".

טפסר משה סויסה מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים מסר: "השריפה הייתה בעלת פונטציאל גדול להפוך לאירוע רב נפגעים מורכב ולפגיעה קשה במבנה. הפעילות המהירה, המקצועית והאמיצה של לוחמי האש, וכן הסיוע המהיר והמקצועי של צוותי החירום של בית החולים, מנעה את הפגיעה. הוריתי על הקמת צוות חקירה מיוחד, שיחקור את נסיבות פרוץ השריפה ואת האפקטיביות בפועל של מערכות הכיבוי וסילוק העשן. אנחנו לא מקלים ראש בפוטנציאל העצום הטמון בשריפות כאלו, במיוחד במקומות רגישים כמו בתי חולים בהם יש אוכלוסייה מוגבלת המתקשה להגן על עצמה".

מוקדם יותר אתמול, זוג כבן 80 נפגע בינוני לאחר שפרצה שריפה בדירתו, ברחוב יאיר שטרן בהרצליה. הזוג פונה לבית החולים מאיר.