מקורב למפכ"ל: "עדותו של אלקלעי בוועדת חקירה - פיגוע התאבדות"

אחרי האשמותיו של הבכיר לשעבר כלפי המשטרה, המפכ"ל צפוי לטעון כי לא הייתה לו ברירה אלא להשאיר את ההר פתוח למבקרים הרבים - עקב סירוב הדרג הפוליטי להתקין תקנות שיגבילו את העלייה אליו

זמן צפייה: 01:15

מקורב למפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, מסר לחדשות 13 כי הם בסיבתו של שבתאי ציפו ל"דברים קשים" מצדו של ראש אגף המבצעים בזמן אסון מירון, ניצב בדימוס אמנון אלקלעי, שהעיד מוקדם יותר היום בוועדת החקירה הממלכתית לאסון, אך לא ציפו שהם יהיו בבחינת "פיגוע התאבדות". המפכ"ל, שמבין את חומרת העניין, שכר לאחרונה את עורכי הדין עודד גזית ואלירם בקל כדי שייצגו אותו מול הוועדה החוקרת את האסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה.

בהמשך לכך, המפכ"ל צפוי לטעון שתי טענות בפני וועשדת החקירה בראשותה של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, ולומר כי אין זה נכון שהדרג המקצועי התנגד לקיום האירוע ואילו אני כפיתי עליו. כמו כן, יטען המפכ"ל שבתאי כי זה נכון שאלקלעי הביע את התנגדתו, אך מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, שמעון לביא, תמך בעמדת רב-ניצב שבתאי וכי קיים פרוטוקול רשמי בעניין זה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המשטרה התעלמה מעדות נאנסת בת 16 – והתוקף חופשי

הציבור התחיל להכיר באיום הסייבר – וכך הוא צריך להתגונן

שנה ושלושה חודשים אחרי: ארן חזן הורשע בניסיון רצח אשתו ליאנה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת האסון בהר מירון
ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת האסון בהר מירון | צילום: קובי גדעון, לע''מ

טענה נוספת שהמפכ"ל צפוי לטעון היא שלא היה ביכולתו להגביל את אירוע ההילולה מבלי שהיו תקנות לעניין הזה. משמע, שבתאי יגיד בוועדה החוקרת כי תקנות הן עניין של הדרג הפוליטי, כאשר בכירים לשעבר כגון השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לא התקינו תקנות שיגבילו את העלייה להר, ובהיעדר התקנות לא הייתה לו ברירה אלא להשאיר את ההר פתוח לכל מי שחפץ.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1410212013' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_be9fhtm6' duration='140']

בעדותו, כאמור, הפנה הניצב בדימוס אלקלעי אשמה כלפי ארגון המשטרה: "לתחושתי, תהליך קבלת ההחלטות הוא שגוי, ולא מתנהל נכון בדברים מבצעיים משמעותיים מאוד שהיו באותה עת". עוד התייחס אלקלעי בעדותו למפכ"ל המכהן: "הוא (שבתאי) אמר 'או שחור או לבן' - כלומר או שההר פתוח במלואו או שההר סגור לגמרי. אני חשבתי שזה שגוי".