בעקבות הכתבה בחדשות 13: התינוקת ואמה נפגשו ושבו לרצועת עזה

אמה של שהאד נאלצה לשוב לפני חצי שנה הביתה לאחר הולדתה, ולא הותר לה לשוב ולפגוש את בתה בביה"ח במזרח ירושלים. בעקבות הפרסום על כך, התאחדו השתיים וחזרו לרצועה

זמן צפייה: 00:26

התינוקת שהאד ואמה היבה נפגשו לראשונה מזה חצי שנה בבית החולים בו התינוקת אושפזה, ואתמול (חמישי) הן חזרו יחד לרצועת עזה. זאת בעקבות הכתבה שפורסמה בחדשות 13, שתיארה כיצד האם חזרה לאחר הלידה לרצועת עזה, ולא הורשתה לשוב כדי לבקר את בתה בבית החולים במזרח ירושלים.

הסיפור החל בחודש ינואר האחרון, אז הגיעה תושבת עזה לבית החולים "מקאסד" במזרח ירושלים, בהיריון עם שלישיה, בשביל לעבור ניתוח דחוף. היא ילדה שלושה ילדים, שהועברו לפגייה, אולם ימים ספורים לאחר מכן שניים מהם מתו. האם חזרה לקבור אותם בעזה – ואילו שהאד, התינוקת שנשארה, נותרה לבד בבית החולים.

שהד, תינוקת מעזה המאושפזת בבית חולים במזרח ירושלים פוגשת לראשונה מזה חמישה חודשים את אימה
שהד, תינוקת מעזה המאושפזת בבית חולים במזרח ירושלים פוגשת לראשונה מזה חמישה חודשים את אימה | צילום: החדשות 13

"תינוקות אחרים אוכלים וישנים, אבל היא נשארת ערה וצריכה לשחק", סיפרה סיוואני, אחות בבית החולים. "היא צריכה מישהו שידבר איתה. היא צריכה לבלות את זמנה עם אימה". עיסא אליען, מנהל משאבי אנוש של ביה"ח, אמר כי "תינוק יכול להישאר חודש-חודשיים עד שיגדל ויבריא. טיפלנו בה במשך שישה חודשים".

במשך כל החודשים האלה, כשמצבה של שהד הלך והתייצב, פנה בית החולים שוב ושוב לרשות הפלסטינית שיגישו בקשה למתאם פעולות הצבא בשטחים כדי לאפשר לאם או לאב להיכנס לישראל ולהתאחד עם בתם. "ניסינו שוב ושוב והם סירבו", העיד אליען.

המשפחה דאגה ועקבה אחר מצבה מרחוק, כאשר צוות בית החולים עוזר להורים לתקשר עם ביתם באמצעות שיחות וידאו. על המסך הקטן של נייד פרטי, האב אמר לבתו, "שהד, מתוקה שלי. לא ייתכן שאני לא יכול לחבק את הבת שלי".