מנהיג הקהילה היהודית בפיטסבורג ישיא משואה: "מייצג אנושיות"

ג'ף פינקלשטיין, המכהן בתפקיד מעל עשר שנים, מוביל את תהליך ההתמודדות והשיקום של הקהילה בעיר לאחר הטבח בבית הכנסת "עץ החיים" בו נרצחו 11 איש. "דואג להפיץ אור של אהבת האדם"

זמן צפייה: 00:31

ג'ף פינקלשטיין, מנכ"ל ונשיא הפדרציה היהודית בפיטסבורג, נבחר להשיא את משואת התפוצות בערב יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל. כך הודיעה אמש (שני) שרת התרבות והספורט, חברת הכנסת מירי רגב. "הוא מבטא בפועלו המבורך את יתדות הרוח האדירות של הלכידות החברתית בקרב בני עמנו ואת הדאגה להפצת אורה של אהבת האדם באשר הוא אדם", מסרה השרה.

במהלך השנה האחרונה, פנקלשטיין הוביל את תהליכי ההתמודדות והבנייה של הקהילה היהודית אחרי הטבח בבית הכנסת "עץ החיים" בעיר. לאחר מתקפת הטרור הטרור במסגדים בניו זילנד הוא הקים קרן ייעודית לקורבנות הטבח ובכך הדגיש את המחויבות היהודית למלחמה בטרור ובגזענות מכל סוג. בעבודתו כנשיא ומנכ"ל הפדרציה היהודית בעשור וחצי האחרונים, הצליח פינקלשטיין לאחד בין הזרמים והקבוצות השונות בקהילה היהודית במטרה לקדם אותה ולחזק את הברית בין ישראל ליהדות התפוצות".

ג'ף פינקלשטיין, נשיא הפדרציה היהודית בפיטסבורג, ארה''ב | צילום: רויטרס

השרה רגב אמרה: "פינקלשטיין מייצג את 'עץ החיים', את המעיין המתגבר של רוח האחווה והלכידות האנושית ואת נפשם היתירה של אחיותינו ואחינו בתפוצות". "עמידתו לצד משפחות הקורבנות לאחר הפיגוע בבית הכנסת 'עץ החיים' ולצדן של משפחות הנרצחים בפיגוע במסגד בניו זילנד, היא ביטוי לעקרון העל של רוחו של עם ישראל, הנישאת על כנפי 'ואהבת לרעך כמוך'".

לבסוף הוסיפה השרה: "ג'ף, אני גאה שנבחרת לייצג את אחיותינו ואחינו בתפוצות, שאף רוח קדים לא תוכל לעד לייבש את מקורות המים החיים של  אהבת האדם והאחווה, המנשבות בכם בעוצמות של תיקון עולם".

מנכ"ל קרן משפחת רודרמן, שירה רודרמן מסרה: ״אני מברכת על בחירתו של ג׳ף פינקלשטיין, נשיא פדרציית פיטסבורג, להשאת משואה ביום העצמאות. יש כאן הוקרה לא רק לג׳ף, אלא לכל בני קהילתו שהתמודדו בצורה מעוררת השתאות עם אירוע טרגי בזכות המנהיגות שלו. מתן מקום של כבוד לנשיא פדרציית פיטסבורג ביום העצמאות היא הוכחה נוספת לקשר ההדוק והחשוב של ישראל עם יהודי התפוצות בכלל, ועם הקהילה היהודית בארצות הברית בפרט.״

מוקדם יותר אתמול הודיעה שרת התרבות כי ד"ר הודיה אוליאל, שנולדה עם שיתוק מוחין, תדליק משואה. נוסף אליה, בטקס יום העצמאות ידליקו משואה גם היוצר והמוזיקאי יהודה פוליקראבי נשר - קולנוען האחראי לשורה של סרטים שזכו להצלחה רבה בארץ ובחו"ל, אל"מ שי סימן טוב -המג"ד שנפצע אנוש ב"צוק איתן" וגיל שלמה - תלמידת כיתה י"א משדרות ופעילה מרכזית בעוטף עזה. יישאו משואה גם איריס יפרח, בת גלים שער ורחלי פרנקל, אמהות שלושת הנערים החטופים מגוש עציון, גיל-עד מיכאל שער, יעקב נפתלי פרנקל ואיל יפרח. כמו כן, ראשי פרויקט בראשית, מוריס קאהן – נשיא עמותת SpaceIL, וכפיר דמרי, אחד משלושת מייסדי המיזם, ידליקו משואה.

כפיר דמרי מייסד החללית בראשית ומוריס קאהן
כפיר דמרי מייסד החללית בראשית ומוריס קאהן | צילום: תעשיה אווירית