בפעם השנייה היום: אלפים משתתפים בהלוויית רב בירושלים

כ-8,000 בני אדם הגיעו למסע הלוויה של הרב יצחק שיינר, שהלך לעולמו לאחר שנדבק בקורונה. זאת, חרף מגבלת ההתקהלות ולמרות הנחיות חלק מהרבנים להימנע מלהגיע. אין נוכחות משטרתית במקום

זמן צפייה: 01:15

כ-8,000 בני אדם הגיעו הערב (ראשון) למסע הלווייתו של הרב הבכיר יצחק שיינר, שהלך לעולמו לאחר שנדבק בקורונה. זוהי הפעם השנייה היום שבה נרשמת התקהלות רבת משתתפים בבירה לצורך לוויית רב בכיר, בניגוד להנחיות הסגר וחרף קריאות חלק מהרבנים להימנע מהתקהלות. לא נרשמה נוכחות משטרתית במקום, אך מכת"זיות ופרשים הוצבו ליד הר המנוחות כדי למנוע את כניסת ההמונים.

הלווייתו של הרב משולם דוד סולובייצ'יק, שנערכה כאמור מוקדם יותר היום בניגוד להנחיות ההתקהלות, עוררה זעם רב בציבור והן במערכת הפוליטית. זמן קצר אחריה, אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את חוק הכפלת הקנסות.

עוד בחדשות 13:

זעם עקב ההלוויה בי-ם: "רה"מ ויתר על אכיפה משיקולים פוליטיים"

ההפרות נמשכות: אלפים משתתפים בהלווית רב בירושלים • תיעוד

הכנסת אישרה: יוכפל סכום הקנסות למוסדות שמפרים את ההנחיות

לוייה המונית בירושלים
לוויה המונית בירושלים | צילום: רפי רודניק

יו"ר כחול לבן בני גנץ, שכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ככה נראית אכיפה לא שוויונית: מיליוני משפחות וילדים סגורים בבתיהם ומקפידים על הכללים בזמן שאלפי חרדים מצטופפים בהלווייה - רובם גם בלי מסיכות. לא נסכים להמשך פייק סגר לא אפקטיבי. או שסוגרים לכולם - או שפותחים לכולם. נגמרו ימי התחמנות".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הפנה אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ותקף: "התמונות מירושלים מוכיחות שנתניהו ויתר על אכיפת החוק משיקולים פוליטיים. בממשלה בראשותי", הוסיף, "זה לא יקרה. יהיה חוק אחד לכולם והוא ייאכף".

מאות מתקהלים בהלוויית הרב סלובייצ'יק בירושלים
מאות מתקהלים בהלוויית הרב סלובייצ'יק בירושלים | צילום: חדשות 13

מי שעוד התייחס לנעשה בירושלים הוא יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, שכתב: "התמונות מההלווייה ההמונית בירושלים מצערות. בזמן שעם ישראל נאבק מול התחלואה הגואה, אין מקום להתקהלויות מסוג זה ולא משנה מהן הנסיבות. יש לפעול בנחישות על מנת להגביר את האכיפה נגד התקהלויות, בכל המגזרים".