מאות השתתפו בעצרת לשחרור נעמה יששכר: "היא נרגשת מהתמיכה"

מפגינים רבים הגיעו אמש לכיכר הבימה שבתל אביב, על מנת לקרוא לשחרורה של הצעירה העצורה בכלא הרוסי. הפגנה דומה נערכה במקביל מול הקונסוליה הרוסית בניו יורק. "בזכות הכוח הזה היא תחזור"

זמן צפייה: 01:06

מאות בני אדם הגיעו הערב (שבת) לכיכר הבימה שבתל אביב על מנת להשתתף בעצרת לשחרור נעמה יששכר, הצעירה העצורה בכלא הרוסי. מפגן תמיכה דומה נערך במקביל מול הקונסוליה הרוסית בניו יורק. בעצרת שבתל אביב נשאו דברים חבריה ובני משפחתה של הצעירה והושמעה הקלטה של אמה, יפה יששכר. בשעה 22:00 - שעת כיבוי האורות בכלא הרוסי – כבו האורות בכיכר לאות הזדהות.

עוד בחדשות 13:

"מחכים לחזרת ילדינו הביתה": משפחת ההאקר הרוסי נחשפת לראשונה

החרדות, הבדידות – והמפגשים בכלא: יממה עם אמה של נעמה יששכר

ההאקר הרוסי בפנייה לשר אוחנה: "אל תאשר את הסגרתי לארה"ב"

Capture
עצרת תמיכה בנעמה יששכר בתל אביב

בהקלטה שהושמעה בעצרת, פנתה יפה יששכר למשתתפים: "אני רוצה להודות לכולכם, שבאתם למפגן התמיכה בנעמה. זה באמת לא מובן מאליו, יש לנו עם מאוד מיוחד, אין עם כזה בשום מקום. אני יודעת שכל האהבה הזאת מגיעה אליה. הדבר שהיא הכי מתגעגעת אליו זה חיבוק, מגע אנושי. אין לה את זה שם כבר חצי שנה. מדי פעם היא מקבלת ממני חיבוק אחד, והדבר השני שהיא מתגעגעת אליו מאוד זה לשבת בבית הקפה השכונתי ליד הדירה שלה, לשתות קפה הפוך ולשמוע עברית מסביב.אני יודעת שזה יקרה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20191019-2203' autoplay='0' credit='' desc='מפגן תמיכה בכיכר הבימה' kid='1_xvd54kt7' duration='19'']

מיכל פוני, בת דודתה של יששכר, סיפרה לחדשות 13: "אני ממש מקווה שהיא תצא ותשתחרר בזכות כל מה שקורה פה. אנחנו מתגעגעים אליה מאוד, לא מגיע לה לשבת שם. אני מאמינה שהמודעות תסייע לשחרר. בזכות הכוח הזה היא תצא החוצה ותחזור אלינו".

שלי נוה, חברתה של יששכר, סיפרה: "נעמה חזקה, היא מפחדת לפתח תקוות כדי לא להתאכזב אבל היא כל כך מתרגשת מהתמיכה האדירה של החברים והאזרחים בישראל".

Capture
הפגנה בכיכר הבימה לשחרור נעמה יששכר

"אנחנו נזכרות בה ובוכות", סיפרו דודותיה. "היא כזאת ילדה מקסימה וחייכנית, תמימה כזאת. לשבת בכלא זה בדיוק ההפך ממנה. היא כל הזמן עם חיוך, חברותית, מספרת סיפורים. לראות אותה עכשיו במצב הזה זה מטריף". שולי שפירא, דודתה, הוסיפה: "החגים שלנו כבר לא חגים, מאז שנעמה לא איתנו הכל השתנה, במקום לשמוח ולחגוג אנחנו בוכים. כל אחד מהאחים של יפה נוסע לתמוך בה מספר ימים כדי שהיא תוכל להתקיים, היא שם במוסקבה חצי שנה תומכת בנעמה ולא מקיימת את חייה".

Whatsapp Image 2019 10 19 At 2
מפגן התמיכה בנעמה יששכר בניו יורק | צילום: ליעד גולד

חנניה טמפלמן, שהגיע לכיכר להביע תמיכה, סיפר: "אני לא מכיר את נעמה, רק יכול לדמיין לעצמי איזה מצב קטסטרופלי זה להישאר ככה בכלא למשך 200 ימים במדינה זרה. זה מצב מזעזע. אני חושב שכולם יכולים להבין עכשיו שנעמה שם לא בגלל הפעולות שעשתה, אלא בגלל שהפכה לקלף מיקוח".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20191019-2209' autoplay='0' credit='' desc='מפגן תמיכה בניו יורק' kid='1_olsag2u5' duration='69'']