15 שנה לאחר ששכל את בנו - נכד ראשון לשחקן שלמה וישינסקי

בנו של השחקן, ליאור וכן ארבעת חברי הצוות שלו נפלו בפעילות צה"ל בציר פילדלפי ב-2004. כעת, ילדה בתו דנה ילד ראשון. "ליאור היה הכי מאושר עכשיו. אדם הקטן הפסיד דוד"

זמן צפייה: 03:58

השחקן שלמה וישינסקי, אביו של סמ"ר ליאור וישינסקי שנהרג בפעולת צה"ל לפני 15 שנה, הפך בפעם הראשונה לסב. "ליאור היה האיש הכי מאושר עכשיו. הוא ואחותו דנה היו כל כך מחוברים, ועכשיו אדם הקטן הפסיד דוד", סיפר וישינסקי.

במהלך פעילות צבאית על ציר פילדפי בשנת 2004, הנגמ"ש בו נסעו ליאור והצוות שלו ספג פגיעת טיל ישירה, וליאור וארבעת חבריו נהרגו במקום מעוצמת הפיצוץ. בתום השבעה על בנו החליט שלמה לשוב ולהופיע על במות.

"אחרי שליאור נהרג הראו לי סרטונים שצילמו ביחידה שלו", סיפר שלמה והוסיף: "כל חייל דיבר על עצמו אל מול המצלמה, אך ליאור פרש הצידה והעדיף לקרוא ספר". עובדה זו גרמה למשפחתו של ליאור להקים את "קרן ליאור" להנצחתו, בעזרתה הוקמו 26 ספריות בבסיסי צה"ל והוענקו מלגות לחיילים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד החינוך ביטל את הקייטנות לחנוכה – כמה זה יעלה להורים?

תחקיר ראשוני: גנב הרכב שנהרג במרדף משטרתי בי-ם – נורה בגבו

מזוודות הכביסה של אשת רה"מ והמתנות מהטייקונים: עדות ארי הרו

אדם, נכדו של שלמה וישינסקי
אדם, נכדו של שלמה וישינסקי | צילום: חדשות 13

"בכל יום שישי אני הולך לבקר את ליאור", סיפר השחקן הוותיק. "פעם בשבוע אני יושב אצלו, אף על פי שהוא איננו שם. יש לי שריטה", הוסיף. וישינסקי סיפר שהוא עושה זאת כדי להשקיט את המצפון שלו, הוא מרגיש שכך הוא משקיע זמן בבנו, וכמו אומר לו: "כל הזמן אני עם דנה - עכשיו במשך שעה וחצי אני איתך, לבד. אף אחד לא יגיד לי אם להמשיך לגדל את הבן שלי או לא".

בעבר, כשחוסל מי שהרג את בנו ליאור, פלט וישינסקי: "מסכנה אמא שלו" - ואמירתו עוררה סערה. גם היום הוא מעיד על עצמו כי לא קיים בו יצר נקמה: "אני אשמח שיעשו שלום". על אף הזמן שחלף מאז איבד את בנו, השחקן עדיין לומד איך להתנהל עם האובדן. "העצב ישנו כל בוקר כשאני קם. אני לא רוצה לשכוח ואני לא רוצה שזה יפסיק לכאוב לי״, אמר והוסיף: "ככה אני זוכר אותו - בעזרת הכאב". וישינסקי ציין כי בנו הותיר לו צוואה שהוא משתדל לקיים יום-יום, גם כעת, כשהוא סבא במשרה מלאה: "להיות איש יותר טוב, כל הזמן".