למרות אישור הממשלה: ראשי ערים מסרבים לקיים את מופע הזיקוקים

בעיריות נוטים לשמור את הכסף שנועד למופע המסורתי ביום העצמאות לצרכים דחופים יותר, כמו טיפול בנזקי משבר הקורונה. עם זאת, יש שחושבים שאסור לוותר עליו. "סמל שהפך לסממן לאומי למורל"

זמן צפייה: 02:43

הממשלה אישרה השבוע לקיים את מופע הזיקוקים של יום העצמאות, אבל בעיריות נוטים לשמור את הכסף לצרכים דחופים יותר, כמו טיפול בנזקים של משבר הקורונה. במקביל, יש כאלה שחושבים שדווקא בגלל הנסיבות, אסור לוותר עליו.

"זיקוקים זה סמל שהפך להיות סממן לאומי למורל, אז דווקא עכשיו, בשנה הזאת, אנחנו נפסיק את הזיקוקים?", תהה יאיר רביבו, ראש עיריית לוד. זה אומנם לא הצורך הדחוף ביותר בזמן הקורונה, אבל בעבור רבים מופע הזיקוקים הוא אחד מרגעי השיא הסמליים ביותר בלוח השנה הישראלי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דן אלדד: מנדלבליט מבקש להדיח אותי כי אני בוחן מידע בעניינו

ראש המוסד: מגפת הקורונה במדינות ערביות – חמורה ממה שהן מודות

האיחוד האירופי: בחנו את הסכם נתניהו-גנץ – מתנגדים לסיפוח

זיקוקים
זיקוקים | צילום: רויטרס

היום, דווקא האישור שניתן על ידי משרד התרבות לעיריות לקיים מופעי זיקוקים, עורר מחלוקת. לדברי ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר, "עם ישראל סגור בבתים, אז גם אם הוא שמח הוא שמח בלב והוא שמח בבית שלו. הוא לא יוצא החוצה, הוא לא יוצא לבמות, הוא לא יוצא לאינטראקציה עם השכנים ועם התושבים". על כן, מול אלה שהחליטו לקיים את המופע קמו לא מעט ראשי ערים שטענו כי מדובר בבזבוז כספי ציבור בזמן שמיליוני ישראלים נקלעו לקושי כלכלי.

ראשי העיריות שהחליטו על קיום המופע טוענים מנגד שמדובר בהוצאה זניחה יחסית שתשמח את התושבים. בכל אופן, במקום אחד יהיו ביום שלישי הבא בערב בוודאות זיקוקים: במסגרת פרוטוקול הטקס, בהר הרצל שבירושלים, בתום הדלקת המשואות המסורתית.