שריפה גדולה סמוך לטבעון: הושגה שליטה על האש אחרי 5 שעות

34 צוותי כיבוי ו-10 מטוסים פעלו על מנת לכבות את האש שפרצה במועצה המקומית שבאזור חיפה. מחלף תל קשיש בכביש 6 לכיוון צפון וצומת יגור לכיוון מזרח נחסמו לזמן קצר

זמן צפייה: 02:08

שריפה גדולה פרצה היום (שני) סמוך למועצה המקומית טבעון, הנמצאת באזור חיפה. 34 צוותי כיבוי ו-10 מטוסים פועלים במקום. בתחילה היה חשש שהאש תתפשט לכיוון חוות הגז הסמוכה, וכעבור חמש שעות הצליחו לוחמי האש להשתלט על השריפה. בשל השריפה, מחלף תל קשיש בכביש 6 לכיוון צפון וצומת יגור לכיוון מזרח נחסמו לזמן קצר. אין סכנה לבתי מגורים באזור. מאמצי הכיבוי יימשכו אל תוך הלילה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סוכם סופית גובה הפיצוי למלונות: 300 מיליון שקלים

תלמידה בחדרה נדבקה בקורונה: ביה"ס נסגר – מאות נשלחו לבידוד

צעיר טבע למוות בחוף בתל אביב – הנסיבות בבדיקה

שריפה סמוך לטבעון | צילום: עינת בן יוסף לביא

מנכ"ל מד"א, זכי הלר, מסר לחדשות 13: "אין נפגעים, אנחנו ממליצים לא להתקרב לאזור עד שהאש תיכבה והעשן יתפזר. במידה והאש תתקרב ליישובים שבהם גרים אנשים, יש לסגור את החלונות ולהישאר בתוך הבית".

"השריפה החלה בסביבות 12 בצהריים", סיפר חזי לוי, מצוותי הכיבוי, בשעות הצהריים. "היא מתפשטת לכיוון מערב ומאיימת על אזור התעשייה ביקנעם. בשלב זה אנחנו לא מצליחים לעצור אותה". לוי הרגיע ואמר כי הפינוי של חלקים מיקנעם הם רק למטרות ביטחון - "ולא כי השריפה מאיימת על האזור כרגע".

Whatsapp Image 2020 05 19 At 0
שריפה בנחל שילה

במקביל, ארבעה צוותי כבאות והצלה מתחנת בית שמש פעלו בשריפת קוצים גדולה בכניסה ליער חרובית. צוותי הכיבוי פעלו למנוע את התפשטות האש לתוך היער ולתשתיות הסמוכות.

כזכור, לפני כשבועיים פרצה שריפת קוצים סמוך לרהט שבנגב, וכתוצאה מכך פונה קו הבתים הראשון בפזורת אל-הוזייל. ארבעה צוותי כיבוי פעלו כדי למנוע מהאש להגיע למבנים במקום. במקביל, פעלו כוחות הכיבוי בשריפת קוצים סמוך לקיבוץ ניר עם בעוטף עזה שפרצה כתוצאה מקצר בעמוד חשמל. שריפה נוספת פרצה ליד תחנת הרכבת הישנה של ראש העין ובסמוך למבצר אנטיפטריס. תנועת הרכבות במקום נחסמה וכביש 6 נחסם לשני הכיוונים.

יום קודם לכן פרצו מספר שריפות פרצו ברחבי הארץ, ביניהן בשמורת נחל שילה, שם מטוסי כיבוי ופקחי רשות הטבע והגנים ממשיכים בפעולות הכיבוי. שריפת קוצים גדולה פרצה גם ביישוב גבע בנימין סמוך לקו הבתים. שריפה נוספת פרצה ביישוב אדם שבבנימין. השריפה איימה להתפשט לכיוון היישוב, וקו הבתים הראשון פונה מאנשים.

שריפת קוצים סמוך לרהט | צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה