סיורים לנהגים צעירים: בתיה"ח מתגייסים למאבק בתאונות הדרכים

מיזם לחינוך צעירים לנהיגה נכונה, שהחל לפני 15 שנה בהדסה עין כרם, מתרחב לאחרונה לבתי חולים בכל הארץ. תלמידים מגיעים לבתי החולים ונפגשים עם פצועים ורופאים המבהירים להם את הסכנות

זמן צפייה: 05:05

פרופסור אבי ריבקינד, מנהל מערך הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם, חווה זעזוע עמוק כשטיפל בשלושה תלמידי בית ספר שעברו תאונת דרכים לפני 16 שנים. שלושת הצעירים נהרגו באירוע וריבקינד, שסוחב מאז את החוויה הקשה, החליט לפעול לצמצום מקרים אלה בעתיד. מאז ועד היום הוא עוזב פעם בשבוע את סדר יומו העמוס בבית החולים ומרצה מול תלמידי בית ספר במטרה להשפיע עליהם ולגרום להם לנהוג בזהירות.

המיזם של ריבקינד שהחל לפני 15 שנה בבית החולים הדסה עין כרם מתרחב לאחרונה לבתי חולים מהצפון ועד הדרום. בתי החולים "זיו", "פוריה", "הלל יפה", "אסף הרופא" ו"ברזילי" הצטרפו למיזם וכיום מתחילים ליישם את התוכנית גם בבתי החולים "קפלן", "לניאדו", "סורוקה", "מאיר" ו"איכילוב".

פרופסור אבי ריבקינד מרצה בפני תלמידים
פרופסור אבי ריבקינד מרצה בפני תלמידים | צילום: חדשות 13

הסיבה העיקרית לכך שהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מרחיבה עכשיו את המיזם לכמה שיותר בתי חולים היא הנתונים המטרידים על תאונות הדרכים בשנים האחרונות. ב-2019 היו מעורבים 110 נהגים צעירים בתאונות קטלניות, זינוק חד של 26% ביחס לשנה הקודמת.

"כשאנחנו מקבלים גם לשמוע מצד הרופאים הכירורגיים, זאת אומרת שמקבלים את המטופלים ועד עם הבן אדם שבעצמו עבר את זה לפני 20 שנה, זה נותן תמונה אחרת לגמרי על כל העניין", אמר אחד התלמידים שהשתתפו בתוכנית. "פתאום אני קולטת שהוא משותק 20 שנה וזה מפחיד כמה זה יכול לקרות בקלות", אמרה תלמידה אחרת.